Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketttårtor
Läst 3713 ggr
findus73
0

Star wars tårta?!?!

Min son ska ha star wars kalas på lördag och vill självklart ha en star wars tårta. Jag tänkte att jag kanske kunde göra en tårta klädd i chokladnågonting och sedan pudra över kanske florsocker i form av darth vader. Men vad passar bäst till barntårta i form av botten fyllning och framför allt chokladöverdraget.

Ebba-A
0

Chokladöverdraget kan du göra av modelleringschoklad som blandas med sugarpaste eller helt enkelt chokladsugarpaste.

Kanske ljusa/mörka bottnar med banangrädde i ett lager och ett lager med dumlefluff? Spackla med grädde och täck med något av alternativen hölgst upp.

Värd på Choklad iFokus

findus73
0

Tack!

Dumlefluff låter kanongott, hur gör man det?

Scoobi86
0

Dela dumlekolorna och lägg sedan ner dem i en kastrull tillsammans med grädde. Låt kolorna smälta i grädden men det får absolut INTE koka det minsta, då är det förstört. Rör ofta så att det inte bränner fast. När kolorna är helt smälta ska det kallna. Jag brukar sätta kastrullen i kylen över natten så jag vet att det är kallt nästa morgon. Sen ska det vispas, tar bara typ 1-2 min sen har det en gräddliknade konsistens och *tada* du har dumlefluff! Glad

Ta ungefär 70 g kolor per dl grädde. Jag tror dte blir lagom, men jag lovar inte ;)

Ebba-A
0

En påse dumle till tre deciliter grädde :)

Värd på Choklad iFokus