Hur låter det här??
Hur låter det här?
en tårta med chokladbottnar (mörka, eller iaf inte för söta) hallonmousse som fyllning och sedan sugarpaste som täcke? Vet inte riktigt vad som skulle passa bra att spackla tårtan med under sugarpasten ;P Det kanske blir lite för sött, därför skrev jag det där med chokladbottnarna :P Eftersom mamma får spatt och spader när jag planerar mina tårtor tänkte jag att jag kan fråga er istället, ni är duktigare på det här området också ;P Men jag är nybörjare, och då måste man faktiskt fråga för att komma någon vart ;D haha 
Jag tycker det låter jättegott (med moussen utan gelatin då) ^^,
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

haha, så bra :)

Många tycker om kombinationen av hallon och choklad. Jag gör det inte :P Men jag skulle nog ta nån mer chokladsmak i tårtan än bara bottnarna. Tex chokladsmörkräm att spackla med eller en fluff på marabous mörka choklad kanske.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

oooh, bra idé! Då har jag något att spackla med :)

Jag har en ny idé! xD Hallonmousse brukar ju inte smaka så värst mycket, så man kanske inte märker av det så mycket, så då kom jag på…. varför inte apelsinmousse? ;) Men kan inte bestämma mig riktigt :/ ;P haha! Tårtan ska jag ju göra till jul, så då kanske apelsin passar lite bättre än hallon ;) hehe
Apelsin tycker jag passar bättre till choklad är ingen favorit av choklad över huvudtaget och anser att hallon och choklad verkligen inte passar ihop ^^
Apelsin och choklad låter finemang..

#7 njaa, Marsipan är ju något som inte är min favorit alls ;P
Det med citronen var smart! Det ska jag prova nån gång :)
Funderade på en sak, chili i chokladen kanske ger den lite mer sting än den tråkiga bittra kakao smaken, bara en idé kanske bäst att någon som gjort det säger något för jag har bara användt det i smält choklad och i varm drick choklad