Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettövrigt
Läst 1123 ggr
Thea-Cazzy
0

Problem med mandelmusslor!

Jag har lite problem. Min syster är ju glutenintollerant och när hon var hos en diteist fick hon en massa recept. Idag skulle jag baka mandelmusslor, gjorde helt enligt receptet, och vanligtvis ska det ju bli som mördeg, men detta blev som tjock pannkakssmet :S det ska stå i kylen och vila i en timme, så det kanske stelnar lite, men det känns inte riktigt som att det är rätt :/ det ska ju inte vara så kladdigt… Har någon provat detta, och blev det likadant då?

Solaika
0

Jag har ingen aning. Men mördeg är ju väldigt löst innan det har stått kallt en stund. Annars kanske du kan tillsätta mer av nån torr ingrediens?

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Thea-Cazzy
0

#1 Jag gjorde det, men det var fortfarande kladdigt, och sedan kom mästaren över att baka glutenfritt/min syster (XD) och hade i en massa mjöl till, och då blev allt jättebra xD haha! Nu ska jag få baka vanliga som vi kan ha och bjuda på när det är julafton :)

Solaika
0

Hade hon i mjöl i dem? I glutenfria?

Does it become a walk?

/Ida

Thea-Cazzy
0

Glutenfritt mjöl asså, glömmer alltid skriva det x) hehe

Solaika
0

haha.. det hade jag ju kunnat räkna ut iofs :P

Does it become a walk?

/Ida

Anne
0

Det är ju säkert det som gjorde skillnaden då - glutenfritt mjöl har helt andra bakegenskaper än vanligt :)

Solaika
0

#6 Det hade jag ingen aning om Skäms 

Om nån känner för att skriva en liten artikel om skillnaden på vanligt mjöl och glutenfritt så får man jättegärna göra det. Jag är nog inte ensam om att inte veta det ;)

Does it become a walk?

/Ida

Thea-Cazzy
0

Det har helt annan konsistens, vanligt mjöl vet du ju hur det känns men glutenfritt känns som potatismjöl och är mycket "mindre" så man behöver mer mjöl i glutenfria kakor och sånt :P