Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettercupcakesmuffins
Läst 1592 ggr
Rocktjejen
0

blåbärsmuffins/cupcakes

Hej!

jag och min dotter bakar inför dop om 2 veckor första plåten vart redan misslyckad pga för mycket smet i formen antagligen.Vad använder ni för formar till muffins,köper ni dom stora amerikanska muffins formarna? nu får vi göra om och försöka att ta mindre smet för det ska ju vara blåbär i formarna också..Förresten hur får ni dom höga och fluffiga? Jag har aldrig varit något proffs på muffins utan mina har alltid blivit platta..

Mvh Eva

Solaika
0

Det här får jag överlämna till de som kan muffins/cupcakes :) Det är inte min avdelning :)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Berglund
0

Har ni en muffinsplåt? Allting blir så mycket lättare då, innan jag hade en sådan plåt flöt muffinsarna ut över halva den vanliga plåten. Införskaffa en sådan (kostar inte mycket, 49: - på Ikea)
och era cupcakes skjuter på höjden i stället.

Sen i muffinsplåten använder jag vanliga pappersformar (bullformar) mest för att dom ska vara lättare att få tag i.

aliciia
0

Jag köper mina på Ullared, de är SUPERstora :)

Berglund
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Före/Efter

Ebba-A
0

Lite gamal tråd men både små och stora muffinsformar blir perfekta om man ställer ner dom i en muffinsplåt :) Jämna, runda och lättare att ha på ex. frosting :D

Värd på Choklad iFokus

Ebba-A
0

Fast det negativa är att det bara går att göra 6-8 muffins i taget, så om det är till en stor tillställning tar det lång tid "/

uppdatering: den på ikea hade viist plats för tolv :) Min har bara plats för sex >>

Värd på Choklad iFokus