glutenfria blåbärsmuffins?
Min syrra är ju glutenintollerant och jag fick lust att baka blåbärsmuffins idag. Någon som har recept på glutenfria?

Nej förresten, hittade ett ;)

Annars får man byta ut mot glutenfria mjölmixer ;)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

njaa, det är inte alltid det går, har provat några gånger och då får man ha i mycket mer mjölmix än det vanliga :/ Så försöker att baka efter glutenfria recept ;P

Jag tycker det brukar finnas muffinsrecept som är anpassade efter glutenfria mixer. Men jag kan ju ha sett fel ;) Inte så ofta jag bakar glutenfritt.
Does it become a walk?
/Ida

Jaha, det finns ju sådana påsar med glutenfria muffinsmixer, men dom blandar man ju bara med smält smör och vatten och sedan är det klart, jag vill baka lite mer, så när jag bakar glutenfritt bakar jag med sånt glutenfritt mjöl istället för vanligt, och om man bara bytar ut det i vanliga recept så blir det oftast döbakat eller för lite mjöl eftersom det glutenfria mjölet har en helt annan konsistens, typ som potatismjöl :P Så det är därför jag försöker hitta recept som det är meningen att man ska ha glutenfritt mjöl i, så att det inte blir fel ;P hehe

Kan man inte ersätta med potatismjöl annars då? Jag har gjort glutenfri tårtbotten på potatismjöl flera gånger och det går hur bra som helst.
Does it become a walk?
/Ida

Jo, om det går med tårtbotten går det nog med annat också :)

Det ger iaf saftiga tårtbottnar :)
Does it become a walk?
/Ida

Haha, det var ju ett bra tips ;D hehe