Genomskinlig ask?
Hej! Jag har ett litet panik problem nu, jag hade tänkt att göra Tryffel (choklad, olika smaker) och ge bort dessa i julklapp, jag letar efter askar som jag kan lägga dessa fint i, kika in här så ser ni vad för ask jag letar efter. Jag skulle vilja ha lite tips om isf vart man skulle kunna få tag i typ såna, eller kanske tom tips på hur man skulle kunna göra dessa själv. Jag bor i Karlstad så kanske någon här vet nån affär eller nåt här man kan köpa i? Lite tips är välkommet :D Hoppas jag är på rätt sida och frågar ;)

Jag har ingen aning dessvärre. Kollat panduro o liknande ställen?
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

Jag har kikat på panduro och där har de bara tjocka askar.. lite tråkiga tycker ja :( Ja trodde de skulle ha fler askar att välja på men ikke det. Tack endå för tipset.

Jag ska klura lite. Borde inte vara helt omöjligt att göra själv om man bara hittar tillräckligt hård plast.
Does it become a walk?
/Ida

jag sitter och funderar på att göra en ask av scrapbook papper, såna där fina mönstrade, men jag vill ju inte att det ska se allt för hemgjort ut… så undra hur man gör då

Jag skulle nog mäta nogrant och limma på insidan så det inte syns några tråkiga tejpbitar eller nåt sånt.
Ett annat tips kanske kan vara att kolla på dina lokala konditorier om de har såna genomskinliga askar?
Does it become a walk?
/Ida
Kolla denna länk om den är till hjälp. Visserligen är dom gjorda i papp, men det går väl att gör adom i plast oxå. Testa i alla fall. Kolla under papper, dfär finns presentartiklar och askar oxh påsar man kan göra.