sugarpaste

sugarpaste = sockerpasta, så ja det är sött man får nog se till att fyllningen inte är fullt lika sliskig om man ska ha sugarpaste
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Ja, det är nackdelen - sugarpaste är fruktansvärt sött, och jag vet få som tycker at det är gott.

precis, de flesta är så söta! Min favorit dock är sugarpaste med choklad smak. Mycket lätthanterligt inte alls lika söt som de andra OCH fantastisk god. När jag gjort en tårta med sugarpaste till säktkalas och annat inom familjen har jag alltid fått höra att den är alldeles för söt! Om det inte finns några allergiker så använder jag Marsipan istället. Ibland har jag t om blandat sugapaste och Marsipan.

Jag tyckte med det vart ruggigt sött första gången jag gjorde det och efter det har jag alltid tagit 50/50 med sp och Marsipan, smaken blir något bättre i varje fall.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Ja den är söt, men det gäller att inte ha sött som fyllning,,, gärna osockrade bär…
Jag blandar nästan alltid SP med hälften kavelmarsipan. Det blir mycket godare, lite mindre sött och degen blir smidig och lättarbetad.
Jag tycker inte sugarpasten är för söt. Har man en lite syrligare fyllning, så är SP:n perfekt.

#3 Menar du Regal Ice's chokladSP? Den som är chokladbrun?
Den är jättegod men för en ovan den är definitivt inte lätthanterad. Den är vääldigt mjuk och har man en större tårta är den nästan fullkomligt omöjlig att hantera. Framför allt om man inte är van att täcka tårtor. Jag täckte en långpannetårta med den för ett år sen.. då hade jag ändå hållt på i nästan ett år med tårtor. Men jag va redo att kasta allt åt skogen innan jag fick ordning på det.
Inget illa ment, men jag tycker man ska vara försiktig att generalisera och säga att något ÄR lätthanterat, bättre att säga att man själv anser något vara lätthanterat.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

#8 Nej det är inte regal ice degen jag menar, tror jag. Känner inte ens igen det namnet. Den här kan man enkelt göra själv också. Byta ut en dl florsocker mot en dl kakao ungefär. Brukar ta så färgen blir bra.
Jag anser att den här är lika enkel om inte enklare att använda än vanlig sugarpaste. Den är inte alls så mjuk som du beskriver den du använder. Jag vet inte vad det är för märke på den tyvärr. Men som sagt går utmärkt att göra själv också. Köpte den en gång, efter det gör jag den själv.

Vart köpte du den då? *nyfiken*
Does it become a walk?
/Ida

Är inte riktigt säker men tror det var på ewelinas tårtshop eller maries hobbycorner.

Intressant.. får kika där då :)
Does it become a walk?
/Ida