Egengjord sockerpasta
Här kommer ett recept på SP som man enkelt kan göra själv, Resultatet blir mycket godare och billigare än köpt, och väldigt lätt att jobba med.Visar en bild på rosor som jag har gjort med den.
Smält marsmellows i mickron 30 sekunder, rör om och upprepa 4 gånger.
Häll ut på ett ordentligt smörat bord med ca 3 dl florsocker.
smörj in händerna med smör och blanda in florsockret, ta mer om det behövs.
Blanda in färg eller smak Själv har jag använt hälften cacao och det blev väldigt bra
Lägg att vila ett par timmar
Är den för hård när ni ska jobba med den så värm den ett par sekunder i mikron, men var försiktiga så att den inte smälter igen
Lycka till
Det är Marsmellow fondant du beskriver här (MMF) :) Själv är jag inte så förtjust i den, i alla fall inte i smaken. Och när jag höll på med det var det inte alls så lätt att forma då de aldrig stelnade. Men det ser ut som du lyckats eftersom blommorna är jättefina :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
stelar det inte snabbt som fan? hänt mig varje gång jag haft marshmellows i micron
Jag gillar inte heller MMF. Köper den färdiga SP:n på Tårtdekor. Visst den kostar, men är kanonlätt att jobba med + att den är god i smkaen.
#2´: Njaee. Jag tyckte då inte att min MMF stelnade nämnvärt :P
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#4 får testa och se vad som händer..

#2 Du ska ha i lite vatten/olja/kokosfett med MMn när du smälter dem. Då kommer de inte att stelna på en gång. Sen måste du börja röra i florsockret på en gång
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida