Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketttårtor
Läst 5889 ggr
Hjersman
0

Bildtråd; Tårtor 3

I denna tråd gäller som i bildtråden för tårtor nr 2. Började bli lite tjockt med bilder där, så nu fortsätter vi med nr 3 i ordningen.

Lägg upp bilder på era tårtor. Skriv gärna lite om tårtan; vilken fyllning är det? Vad har du täckt tårtan med? Vad är ev dekorationer gjorda av?

Hjersman
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Första gången som jag modellerat på riktigt för en tårta. Allt ovanpå tårtan är gjort i Marsipan. Bården och blommorna i nederkant är spritsade. Jag har använt mig av en cremé fraiche-baserad fyllning i övre lagret och hallonsylt i undre lagret.

Ankmor
0

Detta är en tårta som jag inte är skyldig till! Skrattande

Vår dotter Lisa blev 13 år igår och ville göra en tårta alldeles själv, klart hon får tänkte jag…

Smaker och 'dekorationer' är helt efter Lisas eget huvud.

Vaniljkräm+ananas samt grädde smaksatt med kakao&vaniljsocker. Utanpå är det osötad färgad grädde.

Behöver jag säga att smaken blev beige? Ja, BEIGE!!!

Absolut intetsägande, noll, zip, nada smak! Det smakade i princip enbart vaniljkräm och grädde. UÄK!

Till helgen skall hon ha fest med ett par kamrater, då skall jag få göra tårtan. DÅ blir det smak! Det kan jag lova!!

Solaika
0

#2 Gullig tårta men jag kan tänka mig att den inte smakade just nåt ;)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

april4
0

Dom är duktiga när dom vill prova själva. Nästa tårta blir säkert bättre i smaken.

joesmam
0

denna bakade jag ett par dar sen till dotterns kalas

Solaika
0

#5 Kan tänka mig att den var uppskattad Glad

Does it become a walk?

/Ida

Sweelin
0

#5 Är själva dockan också ätbar? Den såg fantastisk god ut!

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

emelajo
0

Den här tårtan gjorde jag till en väns 20års dag!

Den var med en kladdkakebotten och 2 marängbottnar.

Som fyllning hade jag marsan och banan och hallonchoklad mousse.

den är täckt med blandad Sp och ex. vit Marsipan. och lite pärlemor glitter pulver.

april4
0

#8 Fyllningen lät god. Häftigt med färgerna.

Solaika
0

En liten tacktårta till min praktikplats. Ljusa bottnar på bara potatismjöl eftersom min ena handledare är glutenintollerant. Innehåller ananasmousse och skogsbärsmousse. Täckt med vit-chokladsmakande SP. Avdelningen jag har varit på heter Trossen, därför är det en guldtross runt tårtan och en guldtross ovanpå. Ordet har jag skrivit för hand med svart pastafärg.

Does it become a walk?

/Ida

FeliciaS
0

#10 Åh, vilken fin! ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Solaika
0

Tack så mycket :) God va den oxå :)

Does it become a walk?

/Ida

Hjersman
0

#10 Ja, den var verkligen vacker!

april4
0

#12 jättefin tårta.

emelajo
0

Den här tårtan gjorde jag idag till två tjejer sandra och shaila som åker konståkning. dom skulle ha gemensamt kalas på sin 9års dag!

Det var många så var bjudna så detta blev en 40 bitars tårta.

Vanlig vanilj tårtbotten med marsanbanan (hela banan skivor) Frysta mosade jordgubbar och dumlefluff!

dekorationerna är gjorda av hälften sugerpaste och hälften extravit Marsipan. sen är det lite pärlemor pulver och pärlemor flingor och kristyr som snö och istappar.

Smultronkaka
0

Hej! :) jag har lagt upp bilden på ett annat forum.. men jag lägger upp den här me ! :D

Mamma fyllde år så då bakade jag och min syster denna tårta! :D

iabw
0

Tårtmakartagen igen… Denna gång hus med trädgård till min frissa vars pappa fyller 60 idag.

Tårtan (dvs huset), ljus botten, vitchokladmousse, hallonmousse o grädde. Staket i kristyr, granar i våffelstrut m kristyr, resten modellerat i sp.

Inte spikrakt och snyggt men kul att prova på….

Solaika
0

#17 Jättefin verkligen! Den typen av tårtor är inte lätt att lyckas med

Does it become a walk?

/Ida

april4
0

#17 Tjusigt.Skrattande

FeliciaS
0

#17 Wow! Om man kunde göra sånt! :)

Mvh Felicia

Hjersman
0

Här har jag gjort drottningtårtor som jag hade beställning på. Nu fick det bara plats tre på bilden men de var fem stycken i verkligheten. Creme fraiche baserad fyllning i ett av lagren och hallonsylt i det andra.

Hjersman
0

Detta är en tårta jag 'slängde' ihop då vi skulle få fika-gäster hem. Täckt med Marsipan fylld med hallonsylt och grädde med chokladbotten.

april4
0

#22 Du är verkligen en hejare på tårtor. KanonfinaSkrattande

Hjersman
0

Tackar! Jag gör mitt bästa, men har fortfarande mycket mycket kvar att lära Glad. En vacker dag ska detta bli mitt dagliga arbete, med en egen liten verksamhet som jag själv bestämmer över Skrattande

april4
0

#24 Det skulle jag oxå vilja jobba med. Först måste man nog utbilda sig och för min del är det nog kört……….är för gammal. Har inte den orken att sätta mig på skolbänken igen.

ledigeller1
0

Denna gjorde jag till farsdag.Det är min första motivtårta.Han är fisketokig, därav motivet.

Den är täckt med sockerpasta och fyllningen är mango och persikomouse.Dekorationerna är gjorda av sockerpasta,sockerglasyr och smörkräm.

( pipen va bara där medans fiskespöt torkade fast och tog bort innan servering)

FeliciaS
0

Jättefina tårtor hörrni! :)

Mvh Felicia