Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettercupcakesmuffins
Läst 5216 ggr
Hjortronsylt
3

Stora muffinsformar

I nästan vartenda muffinsrecept så står det att man ska använda stora muffinsformar á la Amerikanska modellen.

MEN att hitta dom i vanliga mataffären går inte! Dom finns på ClasOhlson men för ca 1 kr styck blir det ju väldigt dyrt i längden när man är bakglad. Glad

Vart hittar ni era stora muffinsformar och till vilket pris? Finns dom att beställa via postorder i storpack kanske?

JMax
0

Jag köper mina på ICA Maxi kommer inte i håg vad de kostar men tror inte att det är så dyrt

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Mandysan
0

Finns på coop och Ica här. Tyvärr är de ju ganska så dyra (jämfört med vanliga) men samtidig´t är de så stora så det går åt färre.

isnornin
0

Jag köper på Willys

MVH Isnornin

Liss
0

Köper på Ica..

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Hjersman
0

citygross, ica eller willys

april4
0

vore bättre om den fanns och köpa i teflon, då har man den alltid. Modellen för dom små finns att köpa, men undrar om inte Tårtdekor har stora oxå.

Tatsu
0

Har alltid köpt på ÖB förut och bunkrat upp massor, men det blir så sällan jag far till stan så nu köper jag formar på Ica eller Konsum.
Köpte muffinsformar med motiv från någon av internetbutikerna till barnbarnet och gjorde flerdubbelsats till hans kalas. Snopet, för det fattades en massa, det skulle vara 50st. Så det fick blir vanliga vita formar till resterande.

Solaika
0

#6 muffinsbleck finns i teflon för stora muffins. Jag har ett sånt :)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Liss
0

#8 Häller du muffinsen direkt i muffinsbleck?

Solaika
0

Jag har ärligt talat inte testat min än. Men min lillasyster har en likadan o hon smörar o bröar som en vanlig sockerkaka och så har hon smeten direkt i blecket. Själv tänker jag testa med Cake Release när jag ska inviga :)

Does it become a walk?

/Ida

Berglund
0

Jag köper från Ica Maxi, har faktiskt inte tänkt på hur mycket dom kostar styckpris. Men jag använder ändå bara småmuffinsformar då jag har en muffinsplåt med små hål.

Liss
0

#10 Cake release?:P de låter som en bra grej.. Jag har alltid formar I blecket..

Hjortronsylt
1

Skrattande   Tack alla för svaren! Har gått i helt fel (små-) matbutiker och letat verkar det som.

Tänkte testa att göra små Cupcake cheesecakes i formarna sen, men med små formar hade det blivit alltför lite av det goda i varje.  Tungan ute

Solaika
0

#12 Cake release finns att köpa på kakburken. Man använder det istället för fett och strö till sockerkakor o sånt. Funkar kanonbra och formarna blir jättelätta att diska dessutom.

Does it become a walk?

/Ida

Liss
0

#14 Okej.. de låter bra de:)

FeliciaS
0

Finns stora formar på Coop :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

aliciia
0

"bullared" ^^ Ullared har tror det är 100 st för 20 kr :D

och de är STORA

FeliciaS
0

#17 Ohh :)

Mvh Felicia

iabw
0

#17 Vilken tur då att jag ska åka till Ullared den 15 oktober! Då ska jag passa på att bunkra upp. Ska jag köpa med mig extra till någon? Flört

Egwene
0

Jag brukar också bunkra upp när vi är på Ullared:) De är billiga och bra!
Använder alltid formar i min "teflonmuffinsform". Enbart för att dte blir lättare att diska;)

FeliciaS
0

#19 Du får gärna köpa ett paket till mig och skicka på posten ;P Så skickar jag en tjuga.

Mvh Felicia

Ebba-A
0

stora muffinsformar finns på hemköp här, kostar typ 11.90:- typ 20 stycken ;)

Värd på Choklad iFokus