frosting ?
Hur gör man frosting ? är det typ som glasyr eller ?
jag har ingen aning, men dt skolle vara kul å veta, eftersom jag bbakar mkt cupcakes,
Men jag vet inte hur man gör frosting och de är ju nästan hela grejjen ;)
ni kan gjärna skriva recept på cupcakes åxå :)

Frosting är ofta någon typ av smörkräm eller liknande. Jag har inte ramlat in så mycket på cupcakes ännu. Har så mycket tårtor att göra framöver så jag har inte tid att ramla in där heller ;)
Recept kanske jag kan ordna.. har du en Cup-måttsats? Det underlättar eftersom väldigt många cupcakerecept är engelska med deras mått.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Frosting är helt enkelt det engelska namnet för glasyr, sen kan den göras på massor av olika sätt. Oftast är den baserad på smör eller cream cheese.
#1 nope, jag har inte något sånt mått, men om jag behöver hjälp ringer jag bara till min syster, hennes man kan allt sånt , eftersom han inte är från sverige
haha, de där lät ganska fult ;D
Jag har även en bok som pappa köpte till mej i USA som heter cupcakes, man dregglar verkligen igenom den boken :D

Fast eftersom en cup är typ 1,37 dl eller nåt sånt.. så kan det vara svårt att mäta upp utan cup-mått ;)
Does it become a walk?
/Ida
En cup är ca 2,5 dl, så det är inte så krångligt :)

Då va det 2,37 dl eller nåt sånt då ;) Jag har de exakta måtten uppskrivna nånstans.. fråga mig inte vad dock ^^
Does it become a walk?
/Ida
jo, men om man söker så kan man hitta svenska mått åxå (:

Jag hittade en sida som verkade himla bra på det där med recept på både Cupcakes och frosting, http://www.familjeliv.se/Bloggar-9-39/b80481.html
Kanske kan vara något?
#8 Tack :)
Sist gjorde jag en cupcake frosting på smör, florsocker och philadelphiaost och några droppar citron. Den vart otroligt söt, för man skulle ha en hel förpackning med florsocker i bara en burk philadephiaost..
Men annars är de väl egentligen bara att vara uppfinningsrik. philadephiaost med olika saker i (olika smaksättningar) ??
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

#5 TACK FÖR ATT DU SVARADE PÅ HUR MYCKET EN CUP ÄR!
Ursäkta om jag skrev med versaler, men jag har länge funderat på hur mycket det är och har ej hittat nåt svar heller.
Så nu kan jag äntligen översätta engelska recept. :D
/Karin
jag har en bok med måtten ( såg dt igår :P ) kan skriva om ngn vill :D

Det låter som en bra idé. Då vet vi att det finns här om man inte vill googla o krångla :)
Does it become a walk?
/Ida

Det bästa för att hitta bra recept på frostings är att kolla nätet sök efter svenska recpt på googel tex.

google menar jag