spackla tårta - förberedelse
Hej.
ska göra doptårtor till på lördag och har gjort egen sugarpaste (tänker aldrig mer köpa kavelmarsipan)
men jag tänkte fodra (spackla) tårtan med smbc enl receptet här på sidan. fattar jag det rätt att då kommer min tårta inte svettas som den skulle gjort om jag använt grädde?
kan jag tom förbereda hela tårtan(tårtorna) dagen innan alltså helt med dekoration o allt utan att de svettas?

Det går utmärkt att göra klart den dagen innan den ska ätas. Det gör jag så gott som alltid.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

Just ja.. se bara till att du förvarar den rätt. Täck den inte med något i kylen. Det enda man kan använda i så fall är en tårtkartong. Annars samlas fukten under den kupa man lägger över och då smälter SPn. Ställ den heller inte hela vägen in mot väggen i kylen om du har en självavfrostande kyl. Då smälter det oxå pga fukten utifrån så att säga.
Ett annat tips är att se till att du inte har lök/vitlök eller något som luktar/smakar mycket i kylen tillsammans med tårtan. Då kan den nämligen ta lite smak av det. Ligger det smak-/luktrika väl förslutet går det bra dock.
Does it become a walk?
/Ida
ÅH!!
Tack för tipsen!!
Här skall det rensas i kylen 
Du e verkligen en pärla!!
Ska försöka lägga upp kort på resultaten sen

Äh, jag är ingen pärla. Jag bara gillar att dela med mig av det jag kan :)
Does it become a walk?
/Ida

#4 - instämmer med föregående talare (#3) att du är en pärla. Tack för att du delar med dig av dina kunskaper!

Nej men ooh, nu får ni sluta genera mig 
Does it become a walk?
/Ida