Yello
Vet inte om det heter så, men den komemr från Amerika. En jobbarkompis pratade om att man kunde blanda detta med färska frukter eller bär o ch det var supergott. Nån som har provat.?

Det går utmärkt. Det finns att köpa pulver som man blandar med vatten.. jag har köpt sånt som jag har hällt över konserverad frukt. Det är muuums :)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Ska testa det. Vi var i Sthlm i somras och i Gamla stan finns en amerikansk affär och där fanns deras Yello i pulverform. synd att jag inte köpte då. Den finns säkert här oxå i nån butik.
Kolla i vanliga matbutiken. Här har ICA Jello på sin hylla med invandrar mat + andra amerkanska saker typ marsmallowfluff och dyl., och jag bor inte i någon jättestad det är nte ens 20 000 invånare här. Annars kanske ICA där du bor kan ta in på beställning de köper väl in från ungefär samma inköpscentraler så kan en ICA butik ta in borde resten också kunna få tag på det. Jag har provat Jellon men inte tyckte jag den var speciellt god ganska läskig i konsistensen och det smakade ganska mycket av konstgjorda smakämnen, men det kanske ska vara så.
Jell-o heter originalmärket. Gray's importerar det, och säljer via vanliga mataffärer. Däremot har de inte kvar sina egna affärer längre - men mycket av deras sortiment finns på English Shop i Stockholm

Jag har köpt på Willys. Det är ju typ gelé.. smakade lite som saft tycker jag.
Does it become a walk?
/Ida
Vad är yello? Sån gelé som brukar finnas över frukt på tårtor? Smaksatt gelatin?
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Näe, Jello är en amerikansk efterrätt. När man köper en tårta med gelé så är det oftast något som kallas gjutgelé. Jag brukar dock använda gelésocker.
Does it become a walk?
/Ida
Tack alla för råd och tips.
#7 Asså, okej :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus