Inga recept.. Buhuu
Dom ringde från ElGiganten idag, min externa hårddisk har lämnat detta livet fullständigt! Med sig i det svarta hålet tog den rackaren med flera hundra recept bla…
Flera tusen bilder till min grafik, pluttar, duttar och allt annat till mitt bildprogram… Gissa hur jag känner mig?? Huhuu
Men jag får en ny hårddisk om jag vill, vilken tröst. Jag vill ha det jag hade sparat!
Hädanefter kommer jag att bränna allt på skiva…

Vilken mardröm. Stackare! Jag ska nog ta o säkerhetskopiera alla mina bilder på skiva jag oxå.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Jag blev erbjuden en ny disk men… Dom sa att den jag hade inte kunde gå sönder… den höll i några månader. Stön! Så jag kommer absolut att investera i skivor, törs inte lita på den tekninken igen. 
Det bästa är att säkerhetskopiera det man vill behålla. Jag måste oxå köpa skivor, det är dags att bränna ner foton.
Stackars dig Skruttis, ………..det är inte roligt att bli av med allt sånt.
*3 Men en extern disk SKA ju inte kunna paja..
Men tjopp, så blev det svart, stendöd så där rakt av bara. Ska köpa skivor och dubbelspara hädanefter. Känns snopet att så mycket bara har försvunnit…

Det finns ett företag i Norge som kan rädda grejer man har på håddisken även om hårddisken har pajat. Ska fråga gubben när han kommer hem om en stund, jag tror han vet vad stället heter.
Men har för mej att det är ganska dyrt.

googla "rädda hårddisk" så kommer det upp jättemyckt, så är det bara att välja ett företag som verkar vara seriöst. Stället i Norge läste gubben om i tidningen PC För Alla, men han kom inte ihåg vad det heter. Lycka till.

16 juni i årslog åskan ner i mitt hyreshus mitt i centrala värnamo. Allting gick sönder och jag förlorade samtliga bilder, recept + mycket annat. Jag vet hur det känns man blir så himla förbannad att man stortjuter. Datorn och allt i var det jag blev mest sur över. Sen gick ju både tv,dvd, surround, modem, trådlöstelefon, playstation, gaming-fåtölj, klockradio, köksradio OCH den BATTERI-drivna väderstationen sönder. Nu gör jag nya säkerhetskopior på hårddiskarna varje månad.
Lider med dig!
*7 Det är hemskt när det blir så här.. Första sekunderna när det sjunker in vad det är som har hänt.. Kallsvettig, tom i hjärnan och fullständigt nollställd. Sen blir jag bara SÅ förbannad! Sist kommer apatin.. Tittar på disken och bara tjuter… Bläää
Ingen mening att skicka disken någonstans, blir dyra recept och bilder det. :-) hade det däremot varit tex bokföringen på godmanskapet (har 5 st så det blir en fasligt massa redovisande) då hade jag kunnat tänka mig det. Men den redovisningen har jag på ett usb-minne, så det finns kvar. :-)