Kokos
Har ni några tips på vad man kan baka för smarrigheter innehållandes kokos? Gärna chokladigt.
Kokos och Lime ;) ?
Kokostoppar!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Jag är inte så förtjust i cocos det enda som slinker ner är kärleksmums!! De är underbara!! Kanske inte så mycket cocos då iof…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kärleksrutor med kokosflingor ovanpå.

Egentligen kan du ju baka vilken kaka som helst som du tycker och och hälla i lite kokos. Exprimentera lite, så har du till slut ett alldeles eget hemligt recept
Chokladrulltårta med smörkräm. I själva mjuka tårtan brukar jag ha kokos :) Muumms..
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Choklad brownies med kokos i :)
God kladdig chokladkaka
100 g smör
2 ägg
2,5 dl strösocker
1,5 dl vetemjöl
4 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
½ tsk salt
50 g mörk choklad (minst 60% kakao)
Kokos till formen
100 g nougat
Sätt ugnen på 175 grader. Smält smöret i en kastrull. Smöra en form och strö den med kokosflingor. Vispa samman ägg och Socker. Vispa ner mjöl, kakao, vaniljsocker och salt. Tillsätt det smälta smöret och vispa väl. Krossa den mörka chokladen och blanda ner i smeten.
Häll all smet i formen och grädda 17-25 min beroende på din ugns effekt. För att vara säker på att få en kladdig konsistens bör du känna med en sticka redan efter 15 min. När smeten inte längre fastnar på stickan är kakan klar.
Ta ut kakan och hyvla på ett lager nougat (det går också bra att smälta nougaten i vattenbad och pensla på den). När nougaten har stelnat är kakan färdig. Servera med vaniljglass eller vispgrädde. Ett tips: kakan är godast dagen efter.
Chokladkaka i långpanna med kokosglasyr
4 ägg
5,5 dl socker
150 g rumsvarmt smör
6 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
2 krm salt
3 dl vetemjöl
Vispa ägg och Socker pösigt. Vispa ner resten utom mjölet som röres ner sist. Grädda i bakplåtspappersförsedd långpanna 20 min i 200 grader.
Blanda i kastrull och sjud under tiden ca 5 min följande ingredienser:
200 g kokosflingor
2 dl socker
1 dl sirap
1,5 dl vispgrädde
75 g smör
Bred på kakan och grädda ytterligare 10 min.

Mums, nu blir det bara bättre och bättre. Måste pröva några varianter till hösten.

Små Bountys brukar jag göra som julgodis, men passar även till vardags! :D Smakar ungefär som bounty chokladen då.