Bildtråd; Tårtor
Det här är en tråd som är ämnad för tårtbilder. För inspiration och för att man ska få visa upp sitt konstverk.
Kommentarer undanbedes i tråden men får mer än gärna ges i gästböcker. (Frågor får gärna ställas i separata trådar)
Alla får självklart visa upp sina tårtor. Spelar ingen roll om du är nybörjare eller proffs.
/ Ida, Sajtvärd
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

hmm upptäckte nyss att jag hade kastat den som var i färg.

jag la upp en egen tråd på min fördelsedagstårta…
P.S..men om du Solaika vill ha att tårtor på samma tråd..då går det bra att lägga in min där oxå..men då får du nog minska ner den..

Dagens tårta. Hade bråttom som 17 med att få ihop den så jag har fortfarande inte hunnit fota stegförsteg till artikel. Men det kommer jag lovar!
Den här är iaf till en liten kille som fyller 4 år. Ljusa bottnar fyllda med vanilj och jordgubb. Täckt med SP. (min röda färg räckte preciiiis) Döskalle och text är i FP. Hoppas grabben blir nöjd nu trots att tårtan inte är svart som det va tänkt.

Does it become a walk?
/Ida

Såhär med lite variation såg de 6 småtårtorna ut som just ätits vid provsmakningen inför bröllopstårtan i augusti. Hyggligt nöjd ändå, trots att det är helt fel färg på gerberan. Det skulle varit röda, men det fanns inte att få tag på just nu.
De svart prickarna syns lite dåligt på den här bilden tyvärr, men de är där =)

Does it become a walk?
/Ida

Det här har jag roat mig med idag. Doptårta till en kompis små döttrar som ska döpas imorn. Vita bottnar med dumlefluff och jordgubbsmousse. Täckt med SP, dekor i FP.

Does it become a walk?
/Ida

Kan ju lägga in den snabbt ihopkastade tårtan till ÅsaF oxå. Chokladbottnar fyllda med jordgubb och chokladcappuchino typ.. Ekströms mousse med nån kaffetillsats iaf :-)
En bråkig tårta som inte ville bli till, men som uppskattades har jag fått veta :-D

Does it become a walk?
/Ida
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Trilskande trevåningstårta. Den här tårtan ville över huvud taget ingenting som jag ville! Det är iaf chokladbottnar, vit chokladganache och mörk chokladganache gjord på 70%ig choklad (inte gott bara som det är). Spacklad med chokladkräm och täckt med en blandning av SP och modelleringschoklad. Rosorna är gjorda i FP och det är inte jag som har gjort dem utan en vän.

Does it become a walk?
/Ida

Jag kastade ihop en tårta till min sambo på alla hjärtans dag. Jag var jättestressad och hade inga pengar och jag vill bara ge honom någonting och då gjorde jag en tårta… (Som i och för sig, jämfört med era, inte ser mycket ut för världen men han blev glad i alla fall) Det är en tårta med blåbär och vanilj i. :)
Seeing isn't believing, believing is seeing.
/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Här är en tårta jag slängde ihop till min faster. De e Marsipan uppe på och sen är de hallonmouss innuti XD

iFokus, men kan dessvärre inte hitta länken till användaren. Kallorna är gjorda i sugarpaste och de små röda blommorna är spritsade. Gjorde tårtan till Evas Tupperware party." />
Men jösses vilka garberingar. Hur bär Ni er åt. Var får Ni färgen i från. Gör Ni blommor och blade och allt själv.
Själv brukar det mest bli spritsade tårtor om inte det blir princesstårta.
Får väl i och för sig berömm förmin garnering och spritsning av tårtorna men snälla berätta mera.
Är Ni bagare
Var rädda om varandra

#82 De flesta av oss är inte bagare. Det räcker med ett intresse och lite fantasi :) Färgerna finns på tårtshopar tex på nätet. Titta i länklistan så kanske du hittar nåt kul :) Oftast gör man det mesta av dekorationer själv ja :)
Does it become a walk?
/Ida