Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketttårtor
Läst 1169 ggr
SusannaT
0

Tårtor och bakverk

Heej. Nästa vecka börjar födelsedagsveckan. och jag hade tänkt baka en hel del.. tänkte köpa lite kaffe med smak och nån söt kopp o så vill jag baka nå.. vill ha tips vad jag skulle kunna baka??

och en till sak.. tänkte göra två tårtor till min o sambos f-dag. (fyller dagarna efter varann) en tänkte jag göra helt vanligt ungsplåtstorlek o den andra ville jag överaska o göra som ser ut som en gitarr.. behöver tips vad jag ska ha i.. tänkte kanske om jag ska ha dumlefluff eller geisha fluff. men vad passar mer att ha i?

Och finns det svart Marsipan som jag kan ta på tårtan? hur ska jag annars kunna göra svart??

tacksam för svar. :D födelsedagarna är nästa vecka!!

[Norum]
0

Vad vill du baka då? Hårda Småkakor, fylld sockerkaka, fyllningar med smörkröm, mjuka kakor eller…? Finns en del att välja på. :-) Beror lite på vad du hade tänkt dig..

SusannaT
0

jag vet inte.. nått som passar till kaffe.. jag dricker inge kaffe själv så vet inte riktigt vad man kan ha som fika till. :)

Micce
0

Till kaffe kan man ha nästan vad som helst. Det enda man bör undvika är rena citrusfrukter. Dvs bjud inte på apelsiner till. Däremot funkar det med citrussmakande bakverk.

Sen är det så att choklad och kaffe passar fantastiskt bra ihop, så nån form av chokladkaka eller tårta eller fyllning blir nog succé.

Smaksatt kaffe gör ju också att behovet av något sött till minskar. Jag är inte själv så mycket för smaksatt kaffe, men om jag skulle tvingas välja så blev det nog kardemummakaffe. Smakar som bullar då.

[Norum]
0

Vill du ha finkakor" eller snabba, enkla och goda? Det finns massor bara jag vet vad du är ute efter..

FeliciaS
0

Jag har bakat den här underbara chokladtårtan! Bjöd på den som avslutning när jag hade praoat, fantastiskt god :) Recept

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

SusannaT
0

#3 ok tack för tipset :D inget med apelsin. :D

#4 snabba, goda o enkla. :D

#5 ska kolla :D tack

[Norum]
0

Ska se vad jag kan göra.. :-)

Solaika
0

Svart Marsipan finns på Kakburken.. Om du beställer så fort som möjligt, betalar med kort och skriver brådskande i meddelanderutan så _ska_ de hinna få det till dig.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

[Norum]
0

Jag har massor med recept men i word.. Måste jag skriva av allt eller kan man publicera hela dokumentet pånågot vis?

Solaika
0

Du kan markera, kopiera, och klistra in här. Sen kan du få lov att redigera lite innan du publicerar men det är enklaste sättet att göra iaf :)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

[Norum]
0

Hm… jag som har lagt ner så mycket arbete på att ha mina recept i en typ av tabell. Lättare att läsa då. Ok, ska klippa och klistra halva dagen i morgon! :-)

[Norum]
0

Ha! Jag gjorde en underdomän på min hemsida och la in mina recept på.. Fungerar visst rätt bra, om jag får skryta lite. :-) Kika in där så hittar du lite recept. Har inte så många än för jag förlorade många av mina recept i ett haveri. Men jag är inte helt utan,, :-)

SusannaT
0

Skruttis: ska pröva göra som där kolakakorna du hade recept på.. det lät ju jätte gott.. o mamma ääälskar kola så blir perfekt. :D

Micce
0

Jag gjorde svart Marsipan genom att blanda röd och grön karamellfärg har jag för mig. Det borde bli ganska mörk Marsipan i alla fall.

[Norum]
0

*13 Dom är kalasgoda! Och bäst av allt..Kalasenkla. :-)

SusannaT
0

Micce: tack för tipset.. ska pröva..