Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketttårtor
Läst 1431 ggr
Solaika
0

Inspiration hitåt tack!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ska just sätta mig och ta tag i det jag har skjutit på framtiden hela sommaren. Jag ska göra gerberor som ska ligga på bröllopstårtan.. som ska levereras imorn.. lite smått nervös. Men jag är tokrädd att inte lyckas få till bra gerbera.. varför i hela friden har jag väntat hela sommaren ><

Så nu behöver jag lite inspiration och uppmuntran :) Jag måste lixom fixa det här ju *iiihk*

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Anne
0

Ojoj :) Men du, det kommer säkert gå jättebra! Jag ser fram emot bilder sen!

Solaika
0

Tack :) Jag hoppas verkligen det. Det är ingen liten beställning från en kompis eller så lixom.. så det måste lyckas :)

Does it become a walk?

/Ida

Anne
0

Klart det går bra :) Vad har du i själva tårtan?

Solaika
0

Det blir ljusa bottnar med mjölkchokladfluff och jordgubbsmousse enligt order :) Sen ska jag göra en liten tårta till sonen som är allergisk mot det mesta.. där blir det bara sockrat jordgubbsmos.

Does it become a walk?

/Ida

Solaika
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jahopp.. så ska ni få se eländet som helst inte hade velat bli till. Det höll på att sluta i katastrof när tårtan nästan välte men vi lyckades rädda den hyggligt bra. Bilden är tagen innan den nästan välte.

Does it become a walk?

/Ida

april4
0

Tårtan är ju jättefin. Vad hade du för fyllningar i den?

april4
0

Läste lite högre upp och såg dina fyllningar och det lät sååååååå smarrig, jösses så sugen på tårta jag är nu. Jag skulle beställa SP från Tårtdekor och tror du inte att dom har slut p den IGEN. Dom har tydligen leveransproblem så den kommer inte in förrän i slutet av nästa vecka. Får göra tårta till jobbet veckan efter då.

Solaika
0

Ja, sist fick jag beställa från Ewelinas tårtshop tror jag det heter. Enda stället som har Ballinas förutom Tårtdekor. Men hon är dyrare i frakten. Men eftersom jag va tvungen att ha till bröllopstårtan så va det bara att beställa. Nu har hon oxå slut på den vanliga dock. Jag har faktiskt 2 kg av den med smak av vit choklad hemma om du vill köpa ett pkt av mig.

Jag tar o petar iväg ett PM till dig :)

Does it become a walk?

/Ida

april4
0

Oj……….hemskt gärna. Köper 1 kg Ballinas och lite pipinggel. Ska kolla pm:et

FeliciaS
0

Jisses vilken fin tårta! :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Solaika
0

Tack :) Jag ser ju själv alla fel.. men det är ju för att jag vet vad som jäklades med mig :D

Does it become a walk?

/Ida

feiner
0

Jag vill också göra tårta med fluff. Har ingen anledning bara. Kan inte sitta och trycka i mig allt själv… måste hitta på en ursäkt tror jag, hmm.

Solaika
0

Du får göra en liiiiten som du kan äta själv :) Annars kan man alltid fira allt.. Varför inte fira att det är torsdag ;) Eller kanske att det är helg snart ;P

Does it become a walk?

/Ida