Vinst
Tack för vinsten Solaika. Skall göra en tårta till jobbet med vinsten ovanpå.

Så lite.. hoppas du inte tyckte den va allt för trist. Jag gillar den där bilden iaf :) Kul med tårta till jobbet :D
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Vad var det för vinst då? *nyfiken* :)

En oblat med bild av asiatiska elefanter :)
Does it become a walk?
/Ida
Aha, vad kul! :)
Nej, jag är nöjd med vinsten. Har redan lovat på jobbet att dom ska få tårta, samtidigt så lär jag mig hur en sockerbild funkar. En fråga bara. Kan man lägga den direkt på SP:n?

Du kan lägga den på SPn men du bör ha något som fuktar mellan. Jag använder piping-gel men det går egentligen lika bra med en mild gelé som du rör bort klumparna i. Piping-gel kanske man inte har hemma.. bara för att jag har två burkar
Vatten funkar oxå men kan vara lite svårare att få oblaten att fästa då.
Does it become a walk?
/Ida
Kan man inte använda ätbart lim om man tar bara lite i kanterna så den sitter kvar?

njae.. jag har gjort det en gång.. problemet är då att bilden inte löser upp sig som den ska.. Den ska lixom lösas upp och föras över till underlaget. Annars är den bara hård och går inte att skära igenom. Men du kan få lite piping-gel av mig om du hojtar till :) Vi bor ju inte allt för långt ifrån varandra :)
Does it become a walk?
/Ida
Ahaaa…….är det så den funkar. Det hade jag ingen aning om. Ok, kommer över och hämtar det :) Skämt åsido, kan jag använda gelatin som geleén då? Pipinggel…………var köper man det? Har aldrig hört talas om det.

Piping-gel köper du på tårtshoparna på nätet. Ja, lite gelatin kan du använda om du lyckas få till en lös geléliknande massa.
Du KAN få lite piping-gel av mig, det va faktiskt inget skämt ;)
Does it become a walk?
/Ida
Ja det vore ju jättesnällt……..men hur gör vi då.Kan du PM:a mig isåfall. Heter det Pipinggel eller har det ett annat namn i t ex nätbutikerna.

http://www.tartdecor.se/product.asp?product=793&sub=320
http://www.kakburken.se/product_info.php?products_id=246
http://www.squires-shop.com/ibf/index.php?p=product&id=2713&parent=98
Där har du tre alternativ på piping-gel. Tårtdecor har ju den från SK. Det är egentligen billigare att beställa direkt från England. Men du får av mig till att börja med :)
Does it become a walk?
/Ida
Det är jag jätteglad för, då slipper jag vänta med tårtan så länge. Nu när jag ser hur burken ser ut, är det ingen kosnt att beställa det, men ändå glad att få lite av dig, så tårtan blir klar.

Du kan ju kika lite allmänt på SK.. de har faktiskt bättre priser på mycket. Men framför allt färger är billigare. Sen är frakten jättebillig om man inte köper mycket tunga saker som böcker o sånt :D
Does it become a walk?
/Ida
Jo det ska jag göra. Deras hemsida har jag aldrig varit inne på tidigare. Tack för tipsen.

Du kan använda http://www.valuta.se för att kolla växlingskursen o få rätt pris på grejerna :)
Does it become a walk?
/Ida
Precis vad jag har gjort. Har du provat deras SP…….den är ju mycket billigare än på Tårtdekor t ex.

Mmh.. dom har Renshaws SP.. riktigt äcklig! Så den skulle jag inte köpa. Tårtdecor må vara lite dyrare.. men sååå mycket bättre SP :)
Does it become a walk?
/Ida
Tack och lov att man inte har köpt den då. Jag är jättenöjd med Ballinas.

Ja, det är jag oxå.. enda tillfället Ballinas är lite halvdan o jobba med är när man har haft i väldigt mycket färg. Men den är fortfarande bättre än allt annat jag har testat.
Does it become a walk?
/Ida
Håller fullständigt med. Tack för idag förresten. Jag är superglad för Ballinas oc h pipinggelen, så på onsdag ska dom få sin tårta på jobbet. Har beställt lite grejer från Tårtdekor och det ska bli spännande att få paketet.

Tack själv, välkommet tillskott i plånboken ^^
Ska bli kul att se din tårta :)
Does it become a walk?
/Ida
Blidde ingen tårta på onsdag, för resten av grejerna har inte kommit från Tårtdekor, så tårtan får bli på torsdag istället. Var ska jag lägga in bilden? Här eller i tråden tårtbilder?

Spelar ingen roll vart du lägger in den. Gör som du själv känner för :)
Does it become a walk?
/Ida
Har lagt in den på tråden tårtbilder.