Tårtskärare
Vet nån vart man kan köpa en bra tårtskärare med två blad? Alltså en sån man kan dela en sockerkaka till tre bottnar med. Då menar jag en affär man kan gå till, annars blir det så dyrt med frakt o så.
Kolla med Claes Olsson, Ö & B + en del presentaffärer kanske har.
annars fungerar kniv och sytråd bra :o)

En stark sytråd fungerar utmäkt precis som Tassy säger.. järna typ björntråd som inte fransar sig. Fiskelina går oxå bra. Jag har en tårtdelare med en tråd. Tvåtrådig har jag bara sett på nätbutikerna. Men min enkla köpte jag på ÖB för en herrans massa år sedan. Den är justerbar i småsteg så man kan få olika tjocklek. Sen har jag pratat med de som har de tvåtrådiga delarna.. o ingen tycker att de är lika bra som de enkeltrådiga :)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

Jag försöker också hitta en tårtskärare (med en tråd) men dock på nätet, hittar inte det någonstanns :(

Tårtskärare finns hos dekoreramera.se om det denna pryl ni letar efter. Har en själv och den går att variera tjocklek på bottnarna. Dock bara med en tråd. Funkar helt okej tycker jag.
http://www.dekoreramera.se/catalog/product_info.php?cPath=88&products_id=338

#okej :) tack så mycket ;P

Tårtdelarna ska finnas på både kakburken och tårtdekor.. på ena stället (minns inte vilket) har jag sett det ikväll.. så kika igen du ^^
Does it become a walk?
/Ida

# Hii..Kollade efter en som inte var 50cm..Men hittade de faktist på kakburken..Känner inte för att lägga ut 375 spänn på en delare..Så den lilla räcker för mig ;P

Oj.. det va dyrt.. jag gav en 10 för min.. ibland ska man ha flyt ^^
Does it become a walk?
/Ida

Haha, Då hade du tuur 

Ja, jag måste haft det ^^ Jag köpte ju min långt innan jag började med tårtor.. tänkte att det skulle man säkert kunna ha nytta av NÅN gång.. då trodde jag ju inte att jag skulle använda den så mycket som jag gör ;)
Does it become a walk?
/Ida
H&M har allt