Vaniljkräm
Någon som har ett bra och gott recept på vaniljkräm? Eller bör man köpa?
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

De lättaste är att köpa marsankräm..Den e jättegod och superlätt och göra ;P
Ingredienser 4 port.:
- 1/2 vaniljstång
- 2 msk strösocker
- 2 råa äggulor
- 1 1/4 dl vispgrädde
Så här gör du:
Dela vaniljstången på längden och skrapa ur den. Vispa socker och äggulor vitt och poröst. Tillsätt vaniljkornen. Vispa grädden och vänd ner den i äggkrämen.
Hittade den här på nätet. Om du vill ha fler så googla på vaniljkräm så får du fram flera sidor
Jag brukar köpa vaniljkräm folk är så vana vid smaken som är på köpevarianten att de tycker hemgjort smakar konstigt. Jag har testat att göra egen och kommentarerna jag fick var, vad konstigt den här krämen smakar, köpevarianten är godare. Så sen har jag aldrig gjort egen det var för mycket jobb och köpevarianterna brukar vara bra.
Min mamma gör en jättegod, sjuden vaniljkräm, vette sjuttsingen hur hon gör! Den är tusen ggr godare än köpt :-D

Kan du inte fråga din mamma Mandysan… jag tycker personligen att de köpta är superkassa, de smakar absolut ingenting och innehåller bara en massa tillsatser. Om det finns ett bra recept på riktig hemlagad vanlijkräm skulle jag gärna vilja ha det!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
#5 Ska ta och hör med henne, vet att hon tar lite pö om pö men det kan ju underlätta att ens veta vad det är i ;)