Bröllpstårtor
Jag ska göra bröllopstårtor till på lördag. Jag behöver lite tips! Jag ska ha hallon och choklad mousse i tårtorna. Fråga 1 ska jag ha något mer i som tex sylt?. Fråga 2: När ska jag göra tårtorna? på fredag kväll och låta anslaget och mousssen stå över natten. Eller göra allt på lördag morgon. Jag har aldrig använt mig av bara mousser tidigare. Fråga 3: Behöver också tips på hur jag får sugarpasten att inte släppa igenom fukt. Smörkräm? Bröllopet är på lördag kl 15 . Tacksam för svar
- Det bestämmer du själv men jag skulle inte ha det.
- Jag skulle lägga i fyllningen på fredag kväll och sedan täcka den på lördagen.
- Smörkräm eller smält blockchoklad. Det finns ett recept på smörkräm bland artiklarna.
Lycka till!
/Amanda

Fyll på fredag och täck och dekorera på lördag.
Vilken sorts SP har du? Antingen smörkräm innan täckning eller oxå smält/flytande smör penslat på SPn innan du lägger på den. Om du inte har Ballinas SP för den behöver du inte fodra.
Blockchokladen är till marängbottnar ;)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
#2 Okej :) Men jag har ätit tårta täckt med SP som var fodrad med blockchoklad (var faktiskt på ett bröllop tårtan var tom med choklad och hallonmousse):) Fast tror att smörkräm el dyl är bättre, blockchoklad stelnar ju och tar bort elasticiteten i SP:n…
Du är kanske lite sent ute? :) Har du provbakat? Jag har gjort bröllopstårta med chokladbottnar (rulltårtebottnar), krossade hallon blandat med hallonsylt, mörk chokladmousse och hallonsmörkräm, och täckta med sugarpaste, men det var inte helt enkelt så jag gjorde den ett par gånger innan.. :)