Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketttårtor
Läst 1309 ggr
mynona
0

Hjälp! Svar snabbt!

Jag ska göra tårta imorgon!

Har gjort Dumlefluff och Ahlgrens bilar-fluff som står i kylen över natten och gottar sig Skrattande 

Hade tänkt att gör MMF ( eller vad det heter ). men känns inte som om tiden finns.. Tänkte istället köpa färdigt marsipanlock. Nån som har nåt att säga om det? Alltså om smakerna går ihop? Har tänkt att baka egen tårtbotten. Hittade recept här. Och vill dekorera, alltså typ skriva nåt enkelt, eller göra lite mönster med choklad kräm. Funkar det bra på marsipanlock?

Massa frågor, jag vet.. Men OTROLIGT tacksam för svar! Kyss

Tequiero93
0

Att använda Marsipan är de bästa tycker jag, men  gjömm inte att "fodra" marsipanen om du har grädde längstupp ;) Jag använde bara Marsipan på mina tårtor förr, innan jag fick reda på de här med MMF och SP ;) Va jag vet så passar alla smaker ihop me Marsipan :D Lycka till

mynona
0

Fodra?? Hur gör man då? Jag hittade sån där marshmallowsfluff på burk. Visst kan man täcka tårtan med det istället för grädde? Tack! Skrattande

Tequiero93
0

Jag vet inte, men jag antar att det går :) Fodra kan du göra genom att stryka antingen flytande smör eller olja på den sidan du har neråt mot grädden, då underviker du att marsipanen svettas och sjungerihop ;)

Solaika
0

Jag avskyr färdiga marsipanlock =P Dom är halvt omöjliga att jobba med eftersom dom inte är det minsta elastiska. Men visst går det att använda :)

Marsmallowfluffet på burk är inte alls samma sak som den MMF som vi pratar om här. Det fluffet är i princip bara mjuka marsmallows. Det är seeegt och tok-kladdigt.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida