Matbröd???
hej på er alla.
jag är ny på denna sajt och börjar ju dreggla av alla mumsiga recept=)
men jag undrar om någon har något bra recept på matbröd till smörgåsar med mera.
vill ha något som inte är dyrt och är lätt att göra och av saker som man oftast har hemma.
tycker om att baka men är ingen hejjare på detta område men vill gärna lära mig det=)
tack på förhand.

Det finns en rubrik som heter Matbröd - Frågor & recept, kanske du kan hitta något där?
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Det finns en hel del recept om du kikar under den kategorin som Hoppfull skriver. Hittar du inget där så är det bara o hojta till o tala om vad du är ute efter så försöker vi hjälpa dig att hitta nåt bra.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

Solaika har bett mig att vara lite ansvarig för matbrödsdelen så kom igen med vad du är sugen på så ska vi nor hitta på något gott.
Just nu är det inte så många recept men de är desto godare. Du kan hitta Frukt- och nötbröd, långjäsbröd och någonstans finns även Hönökakorna.

tack för alla tips. jag skulle vilja hitta lätta recept på vitt bröd som franska eller liknande eller hemmagjort tunnbröd med mera.

Hönökakorna är lätta och populära.
Jag avser att publicera ett bra vitt bröd. På mjölpåsarna brukar det finnas recept på vitt bröd som du kanske kan använda under tiden.
När du skriver tunnbröd, avser du då mjukt eller hårt sådant?

mjukt tunnbröd =) mums mums
ohh, mjuk tunnbröd vore inte helt fel :)
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar

Hm.. jag får ta o sparka lite på min far ser jag. Dags för honom att återkomma hit med sina brödbakarkunskaper. Dock håller dom på att renovera deras kök så han har lite ont om tid.. men jag ska försöka få hit honom en sväng :)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
ja det m¨åste du verkligen göra :)
efter att ha läst på bakverk i fokus kom inspirationen över mig så det blev två limpor, thekakor, källarfranska och två sorters bullar igår :) Underbart :)
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar