Tårtlådor?
Vet någon här var jag kan köpa tårtlådor/kartonger någonstans? Helst i olika storlekar.
Jag har fått förfrågningar om att baka tårtor till vänner och bekanta (som lite extrajobb) och behöver kartonger att transportera dem i.
Och så letar jag efter runda kak/tårtformar som ska vara ca 10-12 cm i dimeter, att göra småtårtor av. Alltså att grädda bottnarna i. Vet nån var jag hittar det?

Kartonger köper jag på coop extra här för 3-5 kr styck
Små formar letar jag oxå efter.. verkar smått omöjligt att hitta.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
På ICA finns det också.

Ibland kan man få tag på det på konditorier oxå.. ibland är dom lite tjuriga på att sälja till privatpersoner dock..
Does it become a walk?
/Ida
tackför era svar. Jag ska kolla runt här i stan. Vi har dock inte Coop i min lilla håla…

Enda Coop jag har är Coop Forum. Kan dom ha?
Och kan Ica Maxi ha det?

Jodå.. kan, kan dom nog. Här har maxi iaf eget bageri.. vet dock inte hur dom ställer sig till att sälja kartongerna. Men fråga skadar ju inte :)
Does it become a walk?
/Ida

Hos mig har dom också det, men man kan ju alltid fråga. :)

På duka köpte jag mina små formar. typ 15 cm i diameter

Jag fick gratis på Ica Maxi :) Tyvärr vart dom för små :S

ah.. storleken kan ju vara ett bekymmer. Jag köper nästan uteslutande kartonger som är 28x28 eftersom det är sällan jag gör tårtor som är mindre än så. Dessutom får ju även mindre plats i en sån och de kostar lika mycket som de som är 25x25. Men det va ju väldigt snällt att du fick kartongerna ändå :-)
Does it become a walk?
/Ida
#9 De funkar ju till cupcakes annars ;)

Jo precis, jag får använda dom till det.

En kompis fick pizza kartonger på en pizzeria, de var som en vanlig pizzakartong fast mycket högre och passade perfekt till tårtor
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!