Min första sugerpaste-tårta
Ja, den blev ju inte så snygg haha men ja, det var ju min första ;)
Tyvärr gilla jag inte smaken av SP, tyckte det blev för kemiskt. Kan man smaksätta SP? Den jag köpte var Ballinas vit choklad.
Jaja. Först så bakade jag tre tårtbottnar.
- Tårtbotten
- Jordgbbsmousse från kakburken
- Tårtbotten
- Chokladmousse från kakburken
- Tårtbotten
- SP

Den ser söt ut i dubbel mening =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Caroline, jag tycker du har lyckats jättebra med ditt första konstverk! Den är jättesöt :)
Ballinas SP är ändå den som smakar bäst tycker jag. Dock är den vanliga bättre än vit choklad. Jag har aldrig provat att smaksätta själv.. men det borde man ju kunna.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

Tack! :)
Smakar den vanliga mindre kemiskt?
Jag har bara testat en annan sp, men den smakade inte alls kemiskt. Däremot sött. Bara sött.. *gillar inte*

Jag tycker oxå att du har lyckats bra!! Jag tog inte ens bild av min första tårta :) den var blå och väldigt enkel. Men som sagt det var lättare än jag trodde med MMF.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

#5 Vilken använde du? :)

Jag tycker Ballinas orginal smakar bra. Men ja, sött såklart. Sen finns ju Bakels. JAG tycker den smakar kemiskt. Men inte i närheten av lika illa som Renshaw.
Does it become a walk?
/Ida
Bakels tror jag vi kom fram till, men jag minns faktiskt inte. Den som fanns på Panduro :)

Stämmer bra, dom har Bakels =)
Does it become a walk?
/Ida

Någon annan som också testat bakels? Tycker det är så synd att den är så kemisk liksom. det förstörde en hel del.
Har sett att vissa säljer färgad SP men smakar inte den mer kemiskt?
Nu när jag har färgat så har inte jag använt så mycket färg liksom

Den färgade SPn är Renshaw.. dvs inte alls god. Den enda SP som de har som inte smakar kemiskt är chokladSP. Den är god. Men den är oxå väldigt svår att jobba med för den är så mjuk.
Annars kan du ju testa att göra egen SP =)
Does it become a walk?
/Ida
Jag måste ju erkänna att jag inte gillar sugarpaste alls, och enda anledningen jag ser att använda det är att det blir vackert. Men jag petar bort det när jag ska äta.. :)

Jag ska försöka göra egen SP. Har dock fortfarande ett paket ballinas kvar och den måste ju användas :s

Det är ganska många som gör som du Anne. Jag äter det som är ovanpå om det inte är jättetjockt.. men det som är på kanten får vara.
Does it become a walk?
/Ida