Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketttårtor
Läst 1164 ggr
Thea-Cazzy
0

Vad är lättast??

Till sommaren har mamma lovat mig att jag ska få göra en tårta som vi aldrig har gjort innan. Jag bara undrar vad som är lättast att göra till att täcka tårtan med. Jag har ju en äggofob till mamma (;P) så jag försökte att övertala henne om marängsmörkräm, men där är ju rått ägg i XD

aliciia
0

grädde ^^?

Thea-Cazzy
0

#1 Ja, det är lätt ^^ Men vi har typ alltid grädde, så jag ville prova nåt nytt ;) hihi

Anne
0

Marsipan är enkelt, för det kan du lappa ihop. Sugarpaste är inte så svårt att jobba med om du kavlar tjockt, men det är å andra sidan inte så gott. Men snyggt. :)

Solaika
0

Jag måste säga tvärtemot Anne ;) Jag tycker Marsipan är jättesvårt att jobba med. Knepigt att få kanter som inte ser ut som dragspel. Visst är Marsipan godare men mer svårjobbat.

Sugar Paste är smidigt och mjukt, lätt att få snygga kanter. Dock ska du fundera lite på vilket märke du vill använda. Alla är inte bra.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Solaika
0

Just ja.. Sugar Paste smakar egentligen bara Socker. Ballinas har en som har vaniljsmak och en som ska föreställa vit choklad. Men den smakar mera kola om man frågar mig :) Goda är dom iaf.. om än väääldigt söta.

Does it become a walk?

/Ida

Thea-Cazzy
0

Jag har funderat lite på MMF, men det är kanske svårt? Om inte annat blir det nog Sugarpaste, kan man inte smaksätta det med nåt? Hade tagit Marsipan och jag hade gillat det ;D Men nu är det ju inte så…..

Thea-Cazzy
0

Kollade lite i artikeln om MMF, det verkar svårt, men då har jag ju något att jobba med XD Det låter iaf väldigt gott, men inte så nyttigt med allt florsocker XD Men florsocker är kanske nyttigare än vanligt Socker ;P

Solaika
0

Nah.. MMF är väl halvsvårt.. jag är inte helt överens med det men många älskar det. Gott är det ju helt klart iaf :)

Does it become a walk?

/Ida

Thea-Cazzy
0

#8 Okej :) Vilken sorts tårta passar det till? chokladtårta eller sådan vanlig med sockerkaksbotten eller något annat?

Solaika
0

Till MMF? Det är vilket som. Man kan göra MMF på chokladflorsocker.. då får man en brun och chokladsmakande MMF.. gott :)

Does it become a walk?

/Ida

Thea-Cazzy
0

När vi gör "glasyr" till vanlijsockerkaka brukar vi ta och blanda florsocker och lite funlight wildberries, det blir jättegott! Kan man göra det med MMF??

Solaika
0

mjo.. kanske.. istället för vatten då.. eller en mindre del vatten och lite fun light.. men jag vet inte om det blir så mycket smak.. finns ju florsocker med jordgubb o citron oxå.. jag har gjort på jordgubb.. det är jättegott :)

Does it become a walk?

/Ida

Thea-Cazzy
0

#12 Då vill jag nog prova med jordgubb :) Jag hade tänkt att det skulle vara en chokladtårta, eftersom det är min favorit ;D

Solaika
0

Jordgubb och choklad är jättegott ihop ;)

Does it become a walk?

/Ida