Jag har en dålig bakdag!!
Idag har varit den sämsta bakdagen någonsin!! Ska på filmkväll hos en kompis ikväll, och jag skulle baka kladdkaka. I vårt recept ska man blanda allt utom smöret, men vad tror ni att jag gör? Jo, blandar allt + smöret! Sen skulle jag smöra en form. Då smörar jag bottnen och häller i mannagryn också, och egentligen ska man ha bakplåtspapper i bottnen och bara smöra kanterna! Då fick jag diska bottnen, och diska är något av det värsta jag vet! Sen när jag skulle sätta in kakan i ugnen ser jag att där inne står en plåt med chokladrutor! (Vi brukar ha typ kakor och sånt i ugnen för att inte katterna ska hoppa upp på diskbänken och äta upp dem) Idag blir det inte mera bakande för min del!

Du är inte ensam..>< ALLT som kan gå fel HAR gått fel.. Man blir ju smått galen!! Jag orkar inte dra allt.. men en 3våningstårta som trilskas är inte roligt!! Dock är allt klart efter mycket om och men.. sitter o väntar på att tårtan ska bli hämtad..
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Åh, vilken otur du har. Jag brukar också vara rätt bra på att klanta till det. Smälta smöret när det bara ska vara rumsvarmt eller glömma att ta dubbelt av vissa ingredienser när man gör en dubbelsats. Men blir lätt kinkig på sig själv då. Men kakan smakar nog gott ändå =)
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

#1 Oj, det är ju lite värre med en trevåningstårta x(….
#2 Ja, jag hoppas det xD.
Jag brukar lägga på lite cocos, då blir det gott, men det glömde jag också xD
#3 Det går inte att misslyckas med kladdkaka hur illa man än gör den (nästan i alla fall). Skulle gör en dubbel sats kladdkaka en gång för att receptet gav en så liten kaka. Det blev dubbelt upp av all vätska och "normaldos" av allt annat samt att jag klantade till det med formen. Kladdigare kladdkaka har jag aldrig smakat, men gott va det 
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Nu har jag iaf kameran här o bilderna överladdade i datorn.. så nu ska jag lägga in bråktårtorna i bildtråden.
Does it become a walk?
/Ida

#5 Jag såg din tårta, den blev verkligen fin ändå :)
Kladdkakan blev jättegod trots allt xD

#6 Tack :) Va skönt att kakan smakade bra trots bråkandet :)
Does it become a walk?
/Ida

Usch ja. Ibland vill ingenting…. Allt som kan tänkas gå fel, det går fel!!! Men det är bara att börja om:P Det kan ju inte bli värre;)