Tvådelad tårta
Jag har alltid undrat hur man ska skära i en tårta som har en mindre tårta uppe, menar så den inte rasar ihop. Man ser inte att det skulle vara nåt stöd på många såna tårtor. Skivar man igenom båda så måste bitarna bli enorma ju, eller har jag fel?

haha, vilken syn jag fick nu.
men är det inte så att det är nått imellan tårtorna, så man skär överdelen först och sedan underdelen? ;p nej jag har ingen aning. haha, bra fråga.

Jo.. Wiizy är helt inne på rätt spår. Man gör en bottenplatta som är lika stor som topptårtan. Sen sticker man ner tex sugrör och/eller blompinnar (jag föredrar både och då slipper man träsmak på tårtan men får stabiliteten från pinnarna.) i bottentårtan o placerar topptårtan ovanpå. Hängde ni med?
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

åh, så smart!
#2 Det var ju verkligen smart. Visste inte att det var så.

Näe, det visste inte jag heller när jag började :) Men det är himla smidigt. Det finns ju särskillda pinnar att köpa för det.. men det är bara onödigt dyrt. Kanske om man ska göra en stor bröllopstårta eller nåt. Jag kommer att skaffa det till tårtan jag ska göra i augusti.
Does it become a walk?
/Ida
#5 Du lägger väl in en bild på den tårtan sen!

Hehe.. klart jag gör :) Fast kanske inte med en gång den är klar.. har massor att göra de kommande veckorna.. doptårtor o bröllopstårta o studenttårtor ännu mera doptårta o sen ytterligare en bröllopstårta. I mitten av juni lugnar det sig lite.
Roligt.. men väldigt mycket…
Does it become a walk?
/Ida
#7 får säga lycka till med dina tårtor. Ska bli kul och se bilder på dom sen, när du har tid.

Tack :)
Does it become a walk?
/Ida