Tävling - Månadens bakverk - maj
Nu har du chansen att vinna tävlingen om Maj månads bakverk!
Skicka in ditt bidrag senast den 20e maj.
Endast ETT bidrag per person
Krav:
Bilden ska föreställa ett bakverk; kakor, tårta, bröd eller vad det nu kan vara man bakar.
Du behöver inte själv ha bakat bakverket men du ska veta vad det är och vad det är för smak.
Du ska däremot ha tagit bilden. Det kan alltså vara något du har ätit på ett fik eller något din mammas mosters brorsa har gjort. Bara du vet vad det är för smak.
Vinst:
I dagsläget vet jag inte vad vinsten kommer att vara. Men jag lovar att det blir något och återkommer med information så fort jag själv vet vad det blir
Så kom igen med era bidrag!!
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

Hur många bidrag får man ha per medlem?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tänk att jag alltid ska glömma det. 1 bidrag per medlem. Ska lägga in det i trådstarten. Tack Anne!
Does it become a walk?
/Ida

Mums vad goda era bidrag ser ut *springer o hämtar en servett i dreggeltråden*
Does it become a walk?
/Ida

#6 Vad fint! Jag äälskar japanska tecken ;P

#6 Den tårtan är jättefin! Det är alltid något speciellt med en kreation som har en personlig berättelse bakom =)
Does it become a walk?
/Ida
Kan man använda nåt bakverk man redan har gjort och lagt in på Bildtråd:tårta t ex?

Jadå, det är helt okej =)
Does it become a walk?
/Ida
Då lägger jag in min allra första tårta som är täckt med MMF. Fyllningen är citronfromage i botten, chokladmousse i mitten och överst citronfromage igen. Smaken är lite söt och lite syrlig. Mycket omtyckt av dom som smakade. Dekoren är gjord av smörkräm, (spec. rosorna) bladen kristyr (fördig köpta) silverpärlor som jag fäst med med lite kristyr för att se ut som små, små blommor. Kanten längs ned har jag använt smörkräm och en stjärntyll.

Vad fina alla är =D
Medlem nu :)

#13 Mums! Vilken fin ros!
#14, 15 Härliga muffins =) O kul att du blev medlem =)
Does it become a walk?
/Ida
det ska så Smak av hallon :P

Kom igen nu! Ni är nästan 140 medlemar, kom igen o tävla! =)
Does it become a walk?
/Ida

Jag ska, men jag måste ju baka nått först ;-P

Bra! Sätt fart ;)
Does it become a walk?
/Ida

Krav:
Bilden ska föreställa ett bakverk; kakor, tårta, bröd eller vad det nu kan vara man bakar.
Du behöver inte själv ha bakat bakverket men du ska veta vad det är och vad det är för smak.
Du ska däremot ha tagit bilden. Det kan alltså vara något du har ätit på ett fik eller något din mammas mosters brorsa har gjort. Bara du vet vad det är för smak.
Du får alltså INTE ta en bild från Google
Does it become a walk?
/Ida

#21 Jag tror det var ett skämt :)

#24 Jättefin! Det lät som en god fyllning =)
Does it become a walk?
/Ida
Vilka tårtor! Dom där vågar man väl inte äta upp! Ma kan väl inte skära i något så tjusigt!
# 6 Vilken fantastisk tårta! jag som älskar japan! Kanske får anställa dig att baka en åt mig nästa födelsedag! 

Ooooh.. gottigotti! Inte fresta sådär Sasha! ;)
Does it become a walk?
/Ida
Vad betyder MMF? Är inte så jättehemma i förkortningarna för bakverk 

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Då var det inte MandelMassaFyllning som jag trodde från början då 

#31 Det är inte så lätt =) Men nu vet du ju =) Bättre att fråga en gång för mycket än en gång för lite =)
Does it become a walk?
/Ida

Putti putti
Tre dagar kvar nu. Kom igen!
Does it become a walk?
/Ida
Jag kan ta med en av mina tårtor.
Nu sitter jag vid fel dator och har bara tillgång till en tårta.. Typiskt. Men det får bli den ändå :)
Den har chokladbottnar, fyllningar: Vanilj/limemosse, "hallongegga" blandat passionsfruktsmosse.
Den är täckt med MMF och blommorna är gjorda av MP eller FP, kommer inte ihåg vilket jag använde.

Va fin den va svea1! Ser att du har pärlbandsverktyget ;)
Does it become a walk?
/Ida
Japp ett pärlbandsverktyg har jag. Eller faktiskt några stycken i olika storlekar. Nu hoppas jag på lite presentkort på kakbuken när jag fyller år :)

Lite sent pga mycket bök med studierna. Men nu låser jag denna tråd. Omröstningen kommer upp senast om ett par dagar.
Lycka till alla tävlande :)
Does it become a walk?
/Ida