Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketttårtor
Läst 1253 ggr
april4
2008-04-27 09:28
0

Ideér

Tacksam för ideér om hur man gör en fotboll  i miniatyr. Tänkte närmast på hur man gör med pastan. Om man kavlar en vit och en svart pasta i små remsor och flätar dom som en korg, därefter kavlar över det så allt blir ett. Tror ni det går eller har nån ett bättre förslag.

Solaika
2008-04-27 10:04
0

Det är en platt fotboll du är ute efter.. Eller? Det låter så på din beskrivning.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

april4
2008-04-27 10:49
0

Nej, inte blir den platt inte.Ska göra en boll av SP och lägga den svart/vita kavlade biten runtom.

Solaika
2008-04-27 13:50
0

Aha.. då tror jag det är lättare att antingen måla dit det svarta eller göra små svarta bitar o måla på.

Does it become a walk?

/Ida

april4
2008-04-27 21:40
0

#3 tror som du att det kanske är lättare att måla dit dom. Synd att det inte finns fotbollsskor att köpa färdiga i kristyr. Har inte sett det i alla fall. Har planerat sätta dit hans foto i mitten av tårtan + en (fotboll och fotbollsskor i miniatyr vid sidan om). har ju lite tid på mig då han fyller först i juli.

Solaika
2008-04-27 23:05
0

Har för mig att jag har sett fotbollsskor i plast.. nånstans.. vart minns jag inte just nu dock.

Does it become a walk?

/Ida

april4
2008-04-29 06:05
0

Skulle va kul och hitta nåt sånt. Nu fick mitt paket nr 2 från Tårtdekor. Blev lite besviken igen. Hade beställt en bladtyll men får nåt helt annat. Ska skriva till dom senare idag och be dom skicka den rätta. Frakten får dom stå för tycker jag. Jag returnerar den jag fått och att mottagaren betalar, om dom inte är justa nog att bara skicka en ny.

Solaika
2008-04-29 11:20
0

Nej va trist.. dom har jag aldrig haft problem med. Men det är säkert inga problem att fixa det. Klart att dom ska stå för frakten när dom gör bort sig. Det tror jag dom oxå fattar.

Does it become a walk?

/Ida