Smörkräm
Kan man använda pastafärger att färga smörkräm med? Tänkte närmast på när man gör blommor och blad t ex av smörkräm.

kan tyvärr inte svara på din fråga, men vill gärna veta vad du använder för recept på smörkrämen?
Jag använder det receptet som finns här på Bakverk. Finns att läsa under artiklar. Den heter SMBC. Har precis gjort den och den smakar jättegott. Ska spackla tårtan med det och ev dekorera med rosor med just smörkrämen.

Ja, det går bra att färga smörkräm med pastafärg :)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
kanonbra. Ska testa göra lite rosor av smörkrämen och se hur dom blir. Kristyren bli ju stenhård och svår att äta. Tror att nästa tårta jag gör, så för jag nog blommor av pastan istället.

Ja, det borde ju gå. Vilken pasta menar du att du ska göra blommor av?
Does it become a walk?
/Ida
Flower pasta. Den är bäst eller hur?

Ja, om man vill ha verklighetstrogna blommor är Flowerpasten bäst. Dock är den oxå hård. Så vill du ha ätbara blommor är det ingen höjdare =)
Does it become a walk?
/Ida
Kanske bäst och göra blommor då i Ballini sugarpaste eller hur? Vill ju att dom ska va ätbara.
Måste bara berätta om mitt första försök med MMF. Jag fick inte till det och det var så svårjobbat. Kanske för att jag aldrig gjort det förut. När jag äntligen hade kavlat ut den och lagt den över tårtan så blev den i alla fall inte bra. Den blev knöglig och det lossnade bitar som jag fick lappa ihop. Jag var inte nöjd med utseendet, men däremot var smaken bra. Bild kommer om några dagar. Allt har väl med träning och åter träning och göra.

Det är för och nackdelar med alla massor tror jag. Ballinas SP stelnar inte alls.. alltså blir blommorna istället väldigt mjuka o håller formen lite dåligt. Men du skulle kunna göra bandrosor. Det är enkelt och snyggt och fullt ätbart. Kika på bilden =)
MMF är inte helt enkelt. Det låter som din vart lite torr eftersom det lossnade bitar. Själv har jag bara gjort det en gång.. tyckte inte heller om att jobba med det o har hållt mig till Ballinas SP efter det. Men det är nog en fråga om träning om man vill fortsätta med MMF.. För gott är det ju =)
Does it become a walk?
/Ida

#9 vilken bild ska vi kika på?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Håller med #10, vilken bild ska vi kika på? kan du sätta in den?

Häftig tårta.
Nu finns min MMF-tårta i tråden för tårtbilder. Kika och säg vad ni tycker. Som jag skrev förut, så var MMF-n svår att jobba med.

Tack =)
Fin tårta ändå =) Rosorna lyckades du riktigt bra med! =)
Does it become a walk?
/Ida
Oh, tack, va glad jag blir.