Lim eller sprrit
Läste i en beskrivning om hur man fäster glitter t ex på tårtan. Då stod det att man skulle använda sprit. Nu undrar jag om det inte går lika bra med ätbart lim?

Vad ska du göra med glittret? Måla med det? I så fall ska du använda sprit.. spriten dunstar så du behöver absolut inte va rädd att nåt ska stanna kvar.. med tanke på små barn o så.
Om det är att du vill ha en tårta som glittrar så föreslår jag att du tar en pensel som du doppar i glittret o sen vänder på o blåser försiktigt ut över tårtan. Hela köket riskerar att bli glittrigt.. Men det är ju härligt =D
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Jahaa………..då blir det till att gå till bolaget, dit jag aldrig annars går. Undrar om dom har små flaskor med sprit…….menar då pyttesmå alltså. Jag vill måla med glittret.

Ja, dom brukar ha pyttisar.. Det GÅR att blanda ut med lite lite vatten. Testa det om du inte vill kuta till bolaget. Det tar längre tid för det att torka bara egentligen.
Does it become a walk?
/Ida
Tack för det. Tror jag blandar ut det i lite vatten. Knepigt det var med duvorna jag beställde från Tårtdekor. På bilden är dom blåvita och dom jag fick hem var helvita. Kan man använda färgen jag fick hem och måla försiktigt så att dom blir blåvita?

Vad är det för duvor? Bra o veta innan jag svarar på själva frågan.
Does it become a walk?
/Ida
Det är duvor i kristyr

Kristyr kan vara knepigt att måla på. Eftersom det är Socker.. o Socker smälter i kontakt med vatten. Men det är klart du kan testa. Blanda ut pastafärgen i en droppe vatten o måla med en fin pensel.. Om du inte har blå pulverfärg.. det kan vara bättre isf.. Testa på en om du vill.. o se hur det blir.
Does it become a walk?
/Ida

lim skulle inte smaka gått……

#8 Ätbart lim smakar ingenting.. =)
Does it become a walk?
/Ida

Jag skulle nog skicka ett mail till tårtdecor o fråga om de ska vara helt vita eftersom de inte är det på bilden. Så kan du åtminstone få en förklaring. Om inte annat kan dom ta ny bild o ingen mer behöver bli besviken över att de inte ser ut som på bilden.
Du har ingen pulverfärg alltså? Vätska är nog ingen bra idé på kristyr.
Does it become a walk?
/Ida

Kan det vara så att det som ser blått ut på bilden är en avspegling från något i omgivningen?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Nej tyvärr har jag ingen pulverfärg. Ska skicka ett mail senare idag och fråga om dom ska va vita eller blå/vita. Men visst är dom söta
"12 Nej det tror jag inte på. Om det skulle va så, så är det ju falsk marknadsföring. Återkommer i frågan när jag har mailat dom och fått svar.

Dom är jättesöta! Pulverfärg är faktiskt inte så dumt att ha hemma.. Använder mina ganska mycket för att sätta en snygg finish på saker. Men kanske främst blommor iofs.. Men även annat.
Does it become a walk?
/Ida
#14. Då ska jag nog köpa puvlerfärg och ha hemma, man vet aldrig när man behöver. Idag är jag så trötter, så det blir ingen lång stund här inne på Bakverk, fast jag skulle vilja. Känner mig pömsig och febrig.
Ha det bra och hoppas jag inte har smittat via datorn, hihiiii. Vi hörs snart igen

Usch då.. inte bra att du är dålig. Hoppas du kryar på dig fort! Ät c-vitamin, drick te o stoppa i dig echinagard. Mirakelmedel mot förkylningar.
Pulverfärg är bra.. jag har en röd, en gul o en.. blå har jag för mig.. en vit oxå men det är en felbeställning så den har jag inte testat på nåt.
Själv ska jag ta o städa köket en aning o sen ska jag sätta mig o försöka modellera möss. För idag fick jag äntligen hem min FP.
Does it become a walk?
/Ida

Grön pulverfärg va det visst.. inte blå =)
Does it become a walk?
/Ida
#16. Modellera möss, lät kul. Lite längre fram vill jag oxå kunna göra min egen dekoration och inte köpa färdig. Men såhär i början tar jag det säkra före det osäkra och köper färdiga.'
Det var en konstig grej det där med pömsigheten jag hade. Nästa dag var det som bortblåst. Det kanske inte vill bryta ut, inge kul och ha det i kroppen, man blir bara så himla trött av det. Tack för tipsena förresten. Echinagard har jag aldrig provat, men ska vid nästa tillfälle. Säger natti, för snart läggdags för mig, ska upp tidigt. Ha en bra fortsatt kväll.

Jag är inte jättebra på modellering.. eller.. inte alls bra egentligen.. men jag försöker iaf.. så kanske man blir hyggligt bra till slut =) Jag köper faktiskt oxå en hel del färdigt =)
Sov så gott
Does it become a walk?
/Ida