ett års tårta?
min son fyller ett imorgon (var tog tiden vägen?) och jag ska göra en liten tårta till honom som han kan kladda med.
kan ni ge mig ett tips på en enkel och smidig tårta? eftersom han inte äter mjölkprodukter än så bör det väl vara någerlunda laktosfritt så hans mage inte får en chock…

Bra till så små barn brukar vara att mosa typ bananer på ett lager och jordgubbar eller något annat dom tycker om på det andra lagret. Sen finns det jättebra laktosfri vispgrädde i affärerna.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

ja bananer älskar han ju så det är en jättebra idé… :D
får väl försöka fixa lite imorgon antar jag.

Vill man kan man ju alltid blanda bananen och den andra frukten med lite grädde till fyllningarna. Vill man inte ha för sött så är det bara att låta bli att sockra grädden.
Does it become a walk?
/Ida

Du kan även ta några av de fina purerna som finns för barn. I vanliga dessert burkarna. Mango och Aprikos och de där, de är riktigt goda faktiskt :-)
Så där har du fin fyllning.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Hahaha.. va hääärligt!!
Does it become a walk?
/Ida

ojojoj…lycka till vännen…det ser både härligt o roligt ut…men men att tvätta bort det sen..kram

in i duschen, sen tvätta av. inte så farligt faktiskt.. o hundarna fick inte smaka ett dugg… :D

Ett års tårta - det var en långdragen tårta.
Språkpolisen har slagit till… ;-)

jag vet, jag stör mig på rubriken varje gång jag ser den.. :D

Ohh, det ser underbart gott ut. Han är söt.
Hälsar et litet Grattis i efterskott åt honom.
Spelar roll om det står ett års tårta? Alla förstod vad som menades, och det var huvudsaken. Sedan kan man se det ur sök perspektiv på google, om någon vill ha tag på bra tips på en tårta till en ett åring då skriver de antagligen just: ett års tårta.
Så då har vi en träff där. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Åsa - min kära far är fullkomligt omöjlig när det kommer till särskrivningar. Kika i hans presentation av sig själv får du se ;-)
Han har varit likadan i hela mitt liv och högst troligt även långt innan det, så det är knappast troligt att han kommer ändra sig nu
Nu när man är van vid hans knäppa skämt så är han ganska rolig.. när man va barn så va han bara pinsam. 
Does it become a walk?
/Ida

#6 Hahahah, ojsan :D