Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettövrigt
Läst 1178 ggr
Madde
0

Funderar på att baka nu.

Någon som har något förslag på en lätt kaka som man kan fixa ihop så här på eftermiddagen?

Alla förslag är välkomna.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Faxlin
0

En solskenskaka är aldrig fel. den går fort och är god.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Madde
0

Vad är det för sorts kaka? Finns det recept här inne eller har du något på lager?

Vill göra min pojkvän lite glad då jag blev "lite" sur för att han hade sönder dammsugaren.

Vilket innebär att jag inte kan dammsuga med 6 illrar här hemma. Det kommer se ut som Rent hus här om vi inte skaffar en ny. hehe

Därav varför jag vill göra honom lite glad. Är inte meningen att han ska må dåligt pga något sånt.

Så ett recept vore underbart åsa. =)

AnneN
0

Kladdkaka går snabbt och är smaskigt

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Solaika
0

En tigerkaka piggar alltid upp.

Annars är after eightkladdkakan som finns i en annan tråd helt underbar.. sån där som man inte kan sluta äta av fören den är slut o då vill man helst slicka av formen oxå :-)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

drutten53
0

ja du vännen..nu får du ett baktips av mig..gör en sockerkaksmet..ta en plastbunke..som tål att ha i micron..jag vetatt en del glassbyttor går att ha i micron..men jag har en vit plastburk…smörj  den med matolja väl… häll i sockerkaksmeten..in i micron..på högsta effekt..i 8 minuter…jag brukar har i lite oboy eller choklad i smeten..annars blir sockerkakan blek..men för färgen skull…skälp upp den sen på ett fat..låt kallna…HA DE

Madde
0

Det blev till slut en sockerkaka och det var uppskattat av min sambo. =)

Ska testa alla andra förslag några veckor här framöver. Låter intressant alltihop.

Anne
0

Lite sent påtänkt, men jag tipsar om Blondies. Som brownies, men utan choklad, ungefär. Urenkelt att göra, och man kan ha i vad man vill och gillar som smaksättning. Recept på min blogg.

Faxlin
0

Oups, glömde receptet. Ber om ursäkt. Men du får det nu i alla fall. Så kan du göra det någon annan gång.

Solskenskaka

Grädda i 175 grader i mitten av ugnen, i ca 30-35 minuter. Smörj en vanlig sockerkaksform med margarin och ströa den med kokos. Det absolut enklaste är att ta en form där man kan ta lös sidorna. Annars får man ta lös den ur formen innan man har på fyllningen.

2 ägg
3 dl Socker

Vispa ihop!

3 dl mjöl
2 tsk bakpulver
1½ dl hett vatten

Vispa ihop!

Häll allting i formen. Grädda!

Fyllning:
50 g margarin
Smält detta i en kastrull.

Ta av kastrullen från plattan häll i:
½ dl socker
2 tsk vaniljsocker
1 äggula

Rör ihop det ordentligt med margarinet i kastrullen.

När kakan är klar i ugnen ta ut den ur ugnen ta sedan ett tjockt sugrör (typ sådant med en böj på) och stick massor av hål i kakan. Häll på fyllningen på kakan så rinner den ner i hålen du gjort med sugröret.
Strö sedan över kokos. **KLART!

Denna kaka blir otroligt saftig och helt otroligt onyttig :-)**

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars