OT - Men ack så viktigt!
Vi har egentligen bland den bästa vården man kan få i vårt land. Otroligt kompetent personal och många olika metoder att laga och hela det som är trasigt och sjukt i människors kroppar. Vi har dessutom ett skydd så vi klarar vår ekonomi även om vi blir svårt sjuka.
MEN, om det fortsätter se ut som det gör idag kommer vi snart inte ha kvar några sjuksköterskor på våra svenska sjukhus. Vi (Ja, jag hör till gruppen som ska välja arbetsplats inom ett år) har en ingångslön på ca 18000 - 19000. Då har vi MINST TRE ÅRS högskoleutbildning bakom oss. Jag tjänar idag, som undersköterska 17500. Så för TRE år högskole utbildning, studielån på minst 150 000 och ett enormt mycket större ansvar så har jag gått upp max 1500 kronor i lön.
Vi har ett av världens viktigaste arbeten. Vi räddar liv och tar hand om sjuka människor. Vi har ett otroligt stort ansvar och vi jobbar hårt. Till en lön som är sämre än vad man får om man jobbar på McDonalds.
Vart är det här rätt?
Stöd vårt uppror du oxå! Alla röster behövs!
Sänk politikernas löner!
Höj Sjuksköterskornas löner till det vi faktiskt är värda för det enorma jobb vi gör!
Skriv på här!
http://www.upproret.se/default.aspx
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

Skrivit under =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Underbart! Tack :-)
Does it become a walk?
/Ida
Har redan skrivit under.
Jag blir förbannad och funderar över att byta yrke!
/Sjuksköterska

Ja, det är trist att arbetet inte uppskattas mer med det enorma ansvar man har. Jag är färdig syrra i januari nästa år.. ibland undrar jag ju vad jag har tagit mig för.. men samtidigt så kan jag inte komma på något annat som jag skulle kunna tänka mig att jobba med ett helt liv.
Does it become a walk?
/Ida
kan ni inte bara vägra hjälp politiker och sånna konstiga männsikor som får onormalt hög lön? =P
"ge oss mer lön, annars dör ni" typ 

Haha.. om man ändå fick göra sånt. Men det är tyvärr olagligt. Då hamnar vi på Hinseberg o det har jag ingen lust med. :-/
Does it become a walk?
/Ida
Im on the list. Ett sånt krävande arbete förtjänar mycket mycket högre lön än i dagsläget! Jag kommer inte ens plugga efter gymnasiet (blir programmerare) och kommer ändå ha högre lön än en säkert mycket mer utbildad sjuksköterska. USELT!

*putt*
Does it become a walk?
/Ida