Bondkakor
https://www.recepten.se/recept/bondkakor.html
Nu har jag gjort denna kakdeg och ställt den i kylen. Så kul att göra det med min assistent.
I kylen i 2 timmar , sedan blir det kakbak.
😋
HH 🙂
- Redigerat 2026-02-11 17:10 av Soligajag1
Tror aldrig jag har bakat bondkakor, men jag har flera gånger tänkt att jag ska göra det. Tyvärr har det dock alltid stannat vid tanken. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#1:
Okej, , min mamma bakade alltid bondkakor , så goda blev dem.
Så nu tänkte jag prova. .😛
HH 🙂
#2: Har ätit bondkakor, så jag vet att de är goda, men jag har bara aldrig bakat dem själv. Hoppas dina blir lika goda som din mammas. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#3:
Okej, tack så mycket.
Jag la in en plåt i ugnen nu.
Kokade sötmandel eller sjöd heter det ju, hällde upp dem på ett papper och en handduk, torkade mandeln med en handduk och tog bort skalet. 😃♥️
HH 🙂
#4: Brukar säga skållade mandlar, men sjuda går också bra. 😊 De ska ju inte koka för då blir de sega. Jag brukar koka upp vattnet, ta kastrullen från plattan och hälla i mandlarna. Sedan får de stå ca fem minuter innan jag ploppar ut dem ur skalen.
#5:
Okej, tack för tipset. 😃👌😍
HH 🙂
#5:
Tack för tipset. Låter bra!😄
HH 🙂