Gunilla kakor
https://matklubben.se/recept/gunillakakor/
Såg detta recept här, kunde inte låta bli att prova detta recept.
Kakorna är i ugnen nu. Spännande med nya kakor.
🥰
HH 🙂
- Redigerat 2025-12-29 12:20 av Soligajag1
#0: De går säkert att göra som saffranskakor också, om man vill göra dem lite juliga. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#1:
Jodå, , det kan man säkert men det gjorde jag inte.
Ska smaka hur dem smakar. . 😋
HH 🙂
#2: Nej, det behövs ju knappast när du gjort en omgång saffransdrömmar redan. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Precis. . 😃😛🤣🥰
HH 🙂
Dessa kakor va helt smaklösa , , jag får väl ge bort dem i present.😛
HH 🙂
Jag tyckte det stod gulliga kakor…och det var det ju😃
/Maria
#6:
Ha ha. . Ja , dessa ska jag nog doppa i smält choklad se. Då smakar dem mer. 😃👌😃
HH 🙂
#7Vad konstigt att dina blev smaklösa. Mina blev jättegoda även om de blev platta. Smakade ju inte choklad förstås men vanilj och lite kola-aktigt av sirapen. Hade du i vaniljsocker och sirap?
#5: Så märkligt. Alla kommentarer säger ju att de var jättegoda. 🤔
#8:
Visst hade jag det. Men det beror ju på vilka kakor du tycker om.
Jag vill ha lite mer smak i dem.
Fortfarande är det så att alla tycker ju olika om kakor.
Får se om min väninna tycker om dem. 😃
HH 🙂
Jag tycker de här Gunilla kakorna smakar lite som kolakakor och jag äääälskar kolakakor😄
#11: okej. Det är bra.
HH 🙂
Du skulle kunna använda kakorna som kaksmulor och använda till andra smakrika kombinationer - typ glass eller basen i en cheesecake det är bara fantasin som sätter gränser. 😊
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
- Redigerat 2025-12-29 19:04 av Pyttelite
#13:
.Tack snälla föt tipset. Ska fundera på det. 😃
HH 🙂