Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettkakor
Läst 44 ggr
Soligajag1
2

hallongrottor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

https://www.recepten.se/recept/hallongrottor.html

Det blev hallongrottor nu.
Sen hade jag canderel, strö sötningsmedel istället för Socker. Äkta vanillin Socker,
Har även mindre mjöl, 4 dl. Tycker att det blir mörare då.
😋😃Mums va goda dem blev

Bra recept. m
Bilder kommer snart.
1:a plåten visar klara hallongrottor.
Den 2:a hur det såg ut innan jag gräddade dem.😃👌🤩

HH 🙂

Recept på hallongrottor. Mycket goda småkakor fyllda med hallonsylt, riktigt spröda mördegskakor som smälter i munnen. Fantastiskt goda och enkla att göra.
  • Redigerat 2025-02-16 13:42 av Soligajag1
Carmarino
1

#0: Ovanligt med kanel i degen. Du får berätta sedan om det blev gott.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Soligajag1
1

#1:

Jag hade ingen kanel i degen, , godare utan.

HH 🙂

Soligajag1
1

Sedan gjorde jag en egen hallonröra med djupfrysta

HH 🙂

Carmarino
1

#2: Håller med. Kanel kan jag bara tänka mig om jag ska göra "julgrottor", men då hade jag nog hellre haft i pepparkakskryddor.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Soligajag1
1

#4:

Tack , ok. 😃👌❤️

HH 🙂