Bakverk iFokus

Bakverk

Läst 80 ggr
rossan!
1

Mat och bak

Finns det någonstans här man kan växla recept och få/ ge goda råd? Kanske fråga runt om lite olika saker? Jag undrar, finns det någon som vet, exakt, vad kryddan heter som många pizzor har i sin vitkålssallad? Den där gröna? Vet redan att det ska vara nån sorts grönsakskrydda? Men vilken?

Lita aldrig på någon som inte tycker om djur.

Tarotstollan
2

Oregano brukar det vara i pizzasalladen men vissa pizzerior kör med hemma blandning, så det kan nog vara lite olika.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
2

#0: Det går utmärkt att byta recept här, fast sajten är ju mest inriktad på bakning. Gäller det matrecept är kanske sajten Matlust iFokus lämpligare.

I grundreceptet på pizzasallad är det bara strimlad vitkål, olja, vinäger, salt och  svartpeppar, men som Tarotstollan skriver kan det nog vara vissa pizzerior som har egen blandning. Oregano brukar det vara till pizzan, så det är möjligt att den finns i salladen också.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Pizzasallad

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Matlust iFokus är tänkt som ett inspirerande och lustfyllt diskussionsforum för alla matlagningsintresserade, gammal som ung, man som kvinna, proffskock som amatör. Här hittar du mängder av recept och artiklar om mat och bordets alla glädjeämnen. För-& smårätter & tillbehör, soppor, Fågel, Nöt, vilt & gris, Färs & korv, Fisk & skaldjur, Veggo vegetariskt, Sallader, Mjölmat, gryn & ris, Konserverat, inlagt, sylt & marmelad, Desserter, frukt & godis, Matbröd, smörgåstårtor & kaffebröd, Drycker och mycket mer.
rossan!
0

Ja, precis. Det är vanligt. Men det finns en krydda som heter sallads krydda. Jag har prövat massa olika. Sist provade jag en som heter örtagårdskrydda,men nej den var det inte. Det finns massor salladskrydda. En gång jag frågade svarade dom salladskrydd! Ja,ja. Den känns mild och inte så salt. Jag får fortsätta leta. Tack för hjälpen.

Carmarino
0

#3: Kan det kanske vara italiensk salladskrydda? Den är väldigt god. Tycker dock inte den smakar särskilt mycket vitlök, trots att de skriver det. Vilket inte gör mig något, för jag tål inte vitlök så bra. 😊

https://www.santamariaworld.com/se/produkter/salladskrydda-italiensk/

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Santa Marias italienska salladskrydda är lika god till skaldjur som salladsdressing
Tant Grön
1

Dragon är den kryddan en del pizzerior har i salladen här.

rossan!
1

Det ska jag prova

Tarotstollan
1

Det är tydligen en massa olika kryddor som används för att göra sin egna pizzasallad, det blir till att smaka sig fram vilken krydda man gillar mest och bäst!

https://www.recepten.se/info/pizzakrydda.html

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pizzakrydda är en kryddblandning som passar till pizza. Innehåller alltid oregano. Övriga kryddor varierar med varumärke.