Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettai
Läst 79 ggr
Heddiz
2024-08-29 17:59
1

AI test.😅

Hur kan jag baka en så pass nyttig kaka som överhuvudtaget är möjligt.
Den ska vara nyttigare än övriga kakor!

Och fortfarande vara god, men som inte innehåller något som gluten, vitt Socker, komjölk eller smör?

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

• Redigerat 2024-08-31 19:52 av Carmarino
iFokus AI
iFokus AI
2024-08-29 17:59
🤖

Här är ett recept på en nyttig kaka som är glutenfri, sockerfri, mjölkfri och smörfri:

Ingredienser:
  • 2 mogna bananer
  • 2 ägg
  • 1/2 kopp mandelmjöl
  • 1/2 kopp kokosmjöl
  • 1/4 kopp honung eller lönnsirap
  • 1 tesked bakpulver
  • 1 tesked vaniljextrakt
  • 1/2 tesked kanel
  • En nypa salt
Instruktioner:
  1. Förvärm ugnen till 175°C och förbered en bakform med bakplåtspapper.
  2. Mosa bananerna i en stor skål.
  3. Tillsätt äggen och vispa tills blandningen är jämn.
  4. Tillsätt mandelmjöl, kokosmjöl, honung (eller lönnsirap), bakpulver, vaniljextrakt, kanel och salt. Blanda väl.
  5. Häll smeten i den förberedda bakformen och jämna ut ytan.
  6. Baka i ugnen i cirka 25-30 minuter, eller tills en tandpetare som sticks in i mitten kommer ut ren.
  7. Låt kakan svalna helt innan du skär upp den och serverar.

Denna kaka är inte bara nyttigare än många traditionella kakor, utan den är också fri från gluten, vitt socker, komjölk och smör.

Källa: Minimalist Baker

Det här meddelandet är skapat av en AI och kan innehålla felaktigheter.
Vad tycker du om svaret?Bra svarDåligt svar
Pyttelite
2024-08-29 18:05
1

Låter verkligen spännande - hoppas att någon testar!

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Sindri
2024-08-29 18:08
1

Förutom kanel till bananer så låter det inte så dumt. Jag kanske testar, men det blir när äppelbombardemanget är slut.

Carmarino
2024-08-29 23:42
0

#2: Kanske man kan byta ut kanelen mot lakritspulver? Banan och lakrits kan nog vara gott. Har dock varken bananer eller kokosmjöl hemma, så jag kan inte testa just nu. Får se om jag kommer ihåg att köpa det.

Eftersom receptet är översatt från engelska så förutsätter jag att det är en amerikansk "cup" som menas med "kopp". En cup är 2,4 dl, så det är alltså 1,2 dl mjöl av vardera sorten och 0,6 dl honung/lönnsirap.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Sindri
2024-08-30 09:44
1

#3: Lakrits tycker jag är supergott, men skulle nog hellre välja hackade hasselnötter eller hackad choklad till banan eller riven kokos.
Tack för klargörande om "kopp", det hade jag inte ens reflekterat över. En svensk kopp är ju bara 1,5 dl.

Carmarino
2024-08-30 10:21
0

#4: Man kan ju använda kakao istället för kanel. Det är förmodligen lättare att ersätta en halv tesked kanel med kakao, mot att hacka en hasselnöt eller en bit choklad. Fast man kan ju riva dem istället för att hacka. 😊

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ