Äppelkaka
Nu har jag ställt in en äppelkaka i ugnen .
Ska ta med den till min dotter idag till eftermiddagens fika . 😊👍🥰
Hade nog för mycket kanel på .
Hoppas det kommer att smaka gott . 😋😗
Tar ett foto sen när kakan är klar !
Jag brukar steka äppelklyftorna , jag tycker kakan blir godare då.
HH 🙂
- Redigerat 2023-11-07 11:26 av Soligajag1
#0: Den blir säkert god. Ni kan kanske borsta bort lite av kanelen om det blir för mycket?
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#1:
Tack snälla , , ja, jag hoppas den blir okej, , ska köpa vaniljvisp sen till.
Tack för tipset! 😊👍😀😍
HH 🙂
Kanel är jättegod krydda, ska vara mycket. Tror den är perfekt👍
#3: Det är inte alla som tål kanel i stora mängder (kan vara giftigt om man äter för mycket under en längre tid också). Jag kan till exempel inte äta en kaka om det är mycket kanel på den.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#3:
Tack snälla. !!
Hoppas barnbarnen och familjen gillar den. 😀😍
HH 🙂
#4:
Tack för info , men jag äter inte så mycket kanel , brukar ha en bit hel kanel i teet, sen bakar jag ju kanel bullar men hinner inte äta nåt på grund utav att dem tar slut på Loppiset.
HH 🙂
#4 Aha okej, ja jag hört något om gift i kanel men jag har tänkt att det gällde väldigt extrema mängder då, som att verkligen hälla i sig jättemycket, sånt som inte händer av att äta en bit kaka som är överkryddad.
Men jag förstår nu att det kanske handlar om betydligt mindre mängd innan det inte är bra.
Själv kryddar jag alltid mitt morgonfil med kanel då jag gillar smaken så mycket.
#7:
Ja , , där ser man .
Jag brukar oxå krydda gröten ( risgrynsgröt ) med
kanel , så gott .
Lite mjölk oxå.
HH 🙂
#8 Ja på risgrynsgröt är kanelen självklar😄
#6: och #7: Ja, i måttliga mängder är det inte farligt. Brukar själv ha kanel på risgrynsgröten, och i kanelbullar, men tar oftast lite mindre än vad som står i receptet just för att jag är känslig för det.