Florsocker som strösocker?
Kan man använda florsocker istället för vanligt strösocker i tex en muffinssmet?
Vad blir skillnaden liksom?
Har slut på vanligt strösocker och orkar/vill helt enkelt inte åka och köpa men ville baka nåt ändå. Så tänkte kanske florsocker funkar
Vet inte varför det står florsocker i ditt recept, har aldrig sett det förutom i t ex smökräm eller frosting. Måste absolut funka med strösocker.
#1 Jag tror du läste lite fel. Jag har alltså slut på strösocker medans jag har florsocker här hemma bara, och jag undrade om jag då kan använda florsocker istället för stösocker😊
#2: jag har aldrig testat men tänker att det är viktigt att du går på vikt istället för mått då florsocker är mer kompakt 😁
Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
#0: Så här säger Dansukker:
Du kan byta ut strösockret till florsocker men tänk på att det är skillnad i vikten. 1 dl strösocker väger 85 g medan 1 dl florsocker väger 60 g så då bör du ta 85 g florsocker för att få samma mängd, vilket är cirka 1 1/3 dl florsocker.
Håller dock med Nephi om att det är bäst att väga florsockret. Det blir inte så exakt om man använder decilitermått.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
- Redigerat 2023-10-30 15:08 av Carmarino
#1: Ja, det gjorde jag. tyckte väl det var ett underligt recept. 😊
#4: Skulle det inte göra det för sött? Du skulle behöva använda mindre florsocker än strösocker. Viktmässigt skulle det fortfarande vara detsamma.
#6: Jo, det är ju det Dansukker säger. Du måste minska mängden florsocker för att det inte ska bli för sött.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ