Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketterkakorhallongrottor
Läst 84 ggr
Soligajag1
4

Hallongrottor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

https://www.koket.se/mitt-kok/birgitta-rasmusson/klassiska-hallongrottor

Nu har jag ställt in en plåt med hallongrottor , , detta recept utav Birgitta Rasmusson är magiska .
Jag tog frysta hallon som jag la i mikron en halv minut med Socker på.

Mums va gott , , det ska bli till kaffet sen.

😋😊☕🫖 Jag får kolla på en sådan här kanna och servera kaffet till vänner och Loppis kunder / gäster.

Bild kommer snart , ,

HH 🙂

Birgitta Rasmussons recept på hallongrottor, en riktig klassiker bland småkakorna.
  • Redigerat 2023-10-28 10:40 av Soligajag1
Maria
1

Du är så duktig på att baka🙂

/Maria

Soligajag1
1

#1:

Tack snälla Maria !
Jag smakade på en !!
Dem blev riktigt goda. ! 😊😋👍

HH 🙂

Carmarino
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#0: Birgittas recept brukar bli bra. Har två av hennes böcker, men har bara bakat några av kakorna i dem. 😊

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
1

#3:

Ojojoj, , dessa skulle jag vilja ha.

Ja , hon är verkligen bra !!

Enkla recept som blir bra! 😊

HH 🙂

beem
1

#0: Mums så goda de ser ut

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Carmarino
1

#4: De finns fortfarande att köpa. Lite osäker dock på Birgittas bästa. Den verkar vara ersatt med Birgittas bästa: kakor vi minns, men den gamla finns på Bokbörsen.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
0

#5:

Tack så mycket! 😊🥰

HH 🙂

Soligajag1
1

#6:

Ok , tack så mycket ! Ska kolla det . 😊👍

HH 🙂

Carmarino
1

#8: Har du tur finns de på någon loppis också. 😊

Heddiz
1

Dom ser goda ut, som vanligt när du bakar!

Jag bara äääääälskar hallongrottor..😋

Eller mördegs kakor över huvudtaget är ju en stor "kak-favorit", här..

Sist jag bakade hallongrottor så hade jag mjölkchoklad i hälften av kakorna och jordgubbssylt i resten..
Dom blir lika goda..

Sen tycker jag att det är gott att hälla på lite, lite flingsalt innan man äter dom precis, men det kanske är lite ovanligt!? 😁

Har du länk till receptet, eller är det som en "vanlig" mördeg ?

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

Soligajag1
0

#9:

Tackar Tackar !!

Jag kan kolla på Röda Korset eller ett ställe som heter Myrorna här i Västerås , det är ett ställe där det finns Second Hand kläder , skor , böcker och massor med andra varor.

HH 🙂

Soligajag1
0

#10:

Länken finns där i mitt inlägg, , klicka på länken så kommer du fram till Birgitta Rasmussons hallongrottor , det finns en film där oxå som visar hur hon bakar .

Jag hade blåbär i förut , värmde blåbären med Socker på i kastrullen , sen la jag över det i en skål och in i frysen en stund. Perfekt.

Men jag kan redan , , bakar en del som du vet.

Gjorde en citron kaka igår till Mötesplatsen / Biblioteket här. Dem blir så glada då.

Skickar ett foto strax. Även recept.

HH 🙂

Heddiz
1

#12: Tack! Ha ha ja, jag måste vara blind!

Jag såg ju länken klart och tydligt nu ;)

Hon hade bakpulver i och det "brukar" man väl inte ha i en vanlig mördeg, men dom blir väl porösare/luftigare då..
Det måste jag prova!

Om du inte har provat att ha choklad i, istället för sylt/bär, så "borde" du prova, det är många som gillar "chokladgrottor" har jag märkt..😋

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"