Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketterbullarvanilj
Läst 43 ggr
Soligajag1
2

Bulldeg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan ,
Nu är det dags att baka ,
Jisses vad degen jäste , hade i 1,5 Mjölk , 2 röda jäst , kardemumma , 500 smör , 1 ägg , ca 3 pkt mjöl ( mäter ju inte )
Men lite mindre än receptet ,
Vill ha en lös deg . 😊

HH 🙂

Carmarino
1

#0: Hade du 6 kg mjöl? 😱😁

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Soligajag1
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 8
Förhandsgranskning av bild 2 av 8
Förhandsgranskning av bild 3 av 8
Förhandsgranskning av bild 4 av 8
Förhandsgranskning av bild 5 av 8
Förhandsgranskning av bild 6 av 8
Förhandsgranskning av bild 7 av 8
Förhandsgranskning av bild 8 av 8

Ha ha . . Skrev fel 1 ,5 pkt , , 😃😄😅

HH 🙂

Carmarino
1

#2: Gjorde du alla bullarna av samma deg så förstår jag att du behövde mycket mjöl. 😊

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Soligajag1
1

#3:

Okej , , ja , det blev säkert nästann 2 pkt mjöl, jag mäter aldrig när jag bakar , bara sockret .

Sen höftar jag .

HH 🙂