Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketter: kakorsmÄ
LĂ€st 56 ggr
Soligajag1
2

Russinkakor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Nu har jag russin kakor i ugnen , strax klara , ett annat recept nu ,

Dem blev riktigt fina, 😊👌

https://victoriasprovkok.se/2018/06/russinkakor-3.html

HH đŸ™‚

Russinkakor, en helt fantastiskt god och spröd smÄkaka som Àr en solklar favorit nÀr det kommer till smÄkakor. Perfekta till sommarfikat eller kalaset.
  • Redigerat 2023-02-03 11:55 av Soligajag1
Carmarino
1

FÄr kanske testa. Tror du man kan minska ner pÄ mÀngden Socker, eller anvÀnda t.ex. hÀlften sötströ?

ÂĄÉčnʇɐuƃıs ÉŻos uǝp ɐɄ Ʉɔo uǝʇxǝʇ ÉčÀɄ uǝp ɐÉčǝıdoʞ ʇʇɐ ÉčĂ¶ÉŸ Éčɐlʞ Ă„sʞɔo uɐʇn ʇÉčɐɯs ɐÉčɐq ǝʇuı np ÉčĂ€ ÉčÀɄ ʇǝp ɐsĂ€1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Soligajag1
0

#1:
đŸ˜Šâ€ïž
Ja , det tycker jag ,
https://www.recepten.se/info/stevia_stroe.html

Visst kan du det , lÀs mÀngden hÀr .

HH đŸ™‚

Sötströ Àr ett sötningsmedel tillverkat av stevia som man kan ersÀtta strösocker med. Ser ut och smakar som strösocker.
Soligajag1
0

Ska ta det nÀsta gÄng jag bakar dessa kakor , kolla om det blir lika goda.

SpÀnnande att testa , ska ju ha Loppis framöver med min dotter . Det ska bli sÄ skoj!!! Minska pÄ sockret sa hon till mig nÀr jag va hos henne.

Okej, sa jag.

HH đŸ™‚

Carmarino
1

#2: Tack för tipset. Har ett par pÄsar sötströ hemma och ska eventuellt baka i helgen.

ÂĄÉčnʇɐuƃıs ÉŻos uǝp ɐɄ Ʉɔo uǝʇxǝʇ ÉčÀɄ uǝp ɐÉčǝıdoʞ ʇʇɐ ÉčĂ¶ÉŸ Éčɐlʞ Ă„sʞɔo uɐʇn ʇÉčɐɯs ɐÉčɐq ǝʇuı np ÉčĂ€ ÉčÀɄ ʇǝp ɐsĂ€1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Soligajag1
0

#4: đŸ˜Šâ€ïžđŸ‘ThumbsUpGIF.gif

Toppen !!
Va skoj !
Om du bakar fÄr du gÀrna lÀgga upp det hÀr sÄ fÄr jag se hur dina kakor blev, tack !

HH đŸ™‚

Carmarino
1

#3: Har testat att anvĂ€nda Hermesetas lĂ€ttströ nĂ€r jag bakar bullar. Eftersom jag bara anvĂ€nder en deciliter Socker i degen sĂ„ funkar det alldeles utmĂ€rkt. Man mĂ€rker inte att det Ă€r sötningsmedel i bullarna. TĂ€nkte ta slut pĂ„ Hermesetas-burken innan jag börjar pĂ„ sötströpĂ„sen, fast jag har för mig att jag har anvĂ€nt lite redan. 😊

Carmarino
1

#5: Klart jag lÀgger upp bilder om jag bakar nÄgot. Har dock inte bestÀmt mig för vad jag ska baka Ànnu. FÄr se vad det blir. Det börjar bli tomt i frysen och skafferiet, sÄ jag behöver fylla pÄ lite.

Soligajag1
1

#7:

Tack snÀlla !!

Nu har jag hittat Emojin oxÄ , , hur kul som helst!!

❀GroundHogDanceGIF.gif

HH đŸ™‚

Carmarino
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Bakad russinkakor idag. De flöt inte alls ut sÄ de blev rÀtt "toppiga". Gjorde inte som det stod i receptet, d.v.s. delade upp i lÀngder och sedan delade lÀngderna i bitar. IstÀllet anvÀnde jag min minsta kakskopa. Tyckte inte den rymmer sÄ mycket, men det blev ÀndÄ bara 22 kakor istÀllet för 30.

De blev vÀldigt spröda och smuliga, men de var goda ÀndÄ. Lite bismak av sötströ var det, men tror inte man mÀrker det om man inte vet om det.

Eftersom mina kakor var lite större Ă€n de i receptet sĂ„ rĂ€knade jag med att de behövde lite lĂ€ngre grĂ€ddningstid. Kunde dock inte förstĂ„ varför de inte verkade ens halvfĂ€rdiga efter drygt 20 minuter. DĂ„ sĂ„g jag att jag rĂ„kat stĂ€lla ugnen pĂ„ 125 grader istĂ€llet för 175. 😁

• Redigerat 2023-02-05 17:10 av Carmarino
Soligajag1
1

#9:

SÄ fina , men du skulle ha plattat till dem lite med tummen , dÄ skulle du haft dem i ugnen i ca 12 minuter / 175 g . .

Smakar sĂ€kert bra . 😊

HH đŸ™‚

Carmarino
0

#10: Ja, det Ă€r lĂ€tt att vara efterklok. Trodde ju de skulle flyta ut som det stod i receptet. 😁