Russin kakor
Nu har jag bakat russin kakor .
Riktigt goda ! Enkelt recept .
https://www.tasteline.com/recept/russinkakor/
Denna gång blev kakorna så spröda och fina .Jag har i mindre mjöl-3,5 dl. Sedan hade jag i 1 tsk äkta vanillin Socker . Hade kakorna i ca 14-15 minuter.
Prova vetja. 😊👍🌹
HH 🙂
- Redigerat 2023-01-15 11:45 av Soligajag1
Är inte jätteförtjust i russin i bakverk, men kan kanske baka dem med chokladknappar istället. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Mums! Ser jättegott ut! 😋
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#1:
Förstår , såklart du kan . Blir säkert goda ändå.
HH 🙂
https://www.nadjaskitchen.se/smakakor-med-chokladbitar-i/
Hittade detta recept till dig Carmarino . SER goda ut. Prova!!
HH 🙂
#2:
Tack så mycket!
Livsfarligt goda !
Fick en beställning av grann tanten .
HH 🙂
#4: Tack för receptet. Tror faktiskt att jag har ett antal recept på mördegskakor med choklad. Det gäller bara att hitta dem också. 😁
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#6:
Förstår det!
Det är likadant här , jag MÅSTE ta alla mina recept som jag har skrivit ut och lägga in dem i pärmar . DET tar lite tid att göra det , , "ler" .
HH 🙂
#7: Hade också högvis med recept utskrivna på papper, men insåg att jag inte hittade de jag ville ha när jag skulle laga något. Så jag slängde de flesta och behöll bara favoritrecepten. Numera har jag de flesta av mina recept samlade på datorn - och/eller i mobilen. Det är så praktiskt att bara ta fram mobilen och läsa receptet där när jag ska baka eller laga mat.
#9: Tycker också om att läsa recept på papper, men eftersom högarna växte mig över huvudet, och det var så svårt att hitta recepten, så bestämde jag mig för att digitalisera dem jag ville spara.
Fast sedan gäller det förstås att veta vad jag ska leta efter för att hitta dem. 😁 Försöker därför döpa bilderna på recepten till något som hänvisar till ingredienserna, om det inte redan framgår av receptnamnet. T.ex. har jag döpt om "Snöbollar med apelsinlikör" till "Apelsinbollar med mandelmassa", "Apelsin-chokladcookies" till "Apelsin-chokladcookies med Hermesetas lättströ" och "Chokladdoppade mandelbollar" till "Chokladdoppade mandelbollar med apelsin och chili".
#10:
Okej , det låter enkelt .
Men jag tar min pärm med recept , eller kollar på Laptopen , har sparat en del recept där. 😊
HH 🙂
#11: Det är ungefär samma som jag gör. 😊