đ Citron muffins
Mumsigt. Gissar att du Ă€r vĂ€ldigt populĂ€r pĂ„ din pappas boende. đ
ÂĄÉčnÊÉuÆÄ±s ÉŻos uÇp ÉÉ„ É„Éo uÇÊxÇÊ ÉčÀɄ uÇp ÉÉčÇıdoÊ ÊÊÉ ÉčĂ¶É ÉčÉlÊ Ă„sÊÉo uÉÊn ÊÉčÉÉŻs ÉÉčÉq ÇÊuı np ÉčĂ€ ÉčÀɄ ÊÇp ÉsĂ€1 np uÉÊ
De ser jĂ€ttegoda ut! De blir sĂ€kert glada pĂ„ boendet! đ€
"Freden mÄste komma först. Gör den inte det, min vÀn, kommer inget efter den."
đ SajtvĂ€rd pĂ„ Fenomen, HjĂ€rnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#1:
Tack!
JodÄ , det stÀmmer !
Jag tycker att dem boende ska fĂ„ lite gott med. đđ„°đ
HH đ
#3: Brukade ocksĂ„ ta med mig bakverk till min mors boende nĂ€r hon levde. Just i den vevan gick jag en "Förberedande konditorkurs" och eftersom jag inte kunde Ă€ta upp allting vi bakade sjĂ€lv sĂ„ tog jag med det dit. Hade hunnit fĂ„ ihop en hel del bakverk, som prinsesstĂ„rta och budapestlĂ€ngd, sĂ„ det blev en hel kakbuffĂ©. Det blev vĂ€ldigt uppskattat, och jag var glad att bakverken kom till anvĂ€ndning. đ
ÂĄÉčnÊÉuÆÄ±s ÉŻos uÇp ÉÉ„ É„Éo uÇÊxÇÊ ÉčÀɄ uÇp ÉÉčÇıdoÊ ÊÊÉ ÉčĂ¶É ÉčÉlÊ Ă„sÊÉo uÉÊn ÊÉčÉÉŻs ÉÉčÉq ÇÊuı np ÉčĂ€ ÉčÀɄ ÊÇp ÉsĂ€1 np uÉÊ
#4:
Wow !!
Det va verkligen toppen đđđ„°
DĂ„ blev din mor glad đ och dem boende dĂ€r . TĂ€nk va det kan pigga upp!
HH đ
#5: Ja, de var inte vana vid att fÄ sÄ mycket fikabröd - och hemgjort dessutom - sÄ det var lite fest den dagen faktiskt. KÀnde mig som en packÄsna nÀr jag kom dit, för jag hade bÀgge hÀnderna fulla av kassar och kartonger med diverse bakverk.
Minns inte exakt vad det var, men vet att det bl.a. var en tĂ„rta som jag spritsat grĂ€dde pĂ„ och en i personalen frĂ„gade om jag hade köpt tĂ„rtan. Det var första gĂ„ngen jag hade försökt mig pĂ„ att spritsa, sĂ„ det var ett bra betyg. đ
Av nĂ„gon anledning sĂ„ fotograferade jag inte nĂ„gra av kakorna. FörstĂ„r inte varför. đ€
#6:
SÄ trevligt och hÀrligt för dem boende , Àven att du fick eloge för din tÄrta .
Ja , synd att du inte fotade bakverken .
( jag har blivit en foto nördđđ
Sedan vill jag lÀgga upp maten fint och ta ett foto . )
HH đ
#7: Brukade fotografera rÀtt mycket redan dÄ, men det var innan jag blev medlem pÄ iFokus sÄ jag tÀnkte inte lika mycket pÄ att dokumentera bakverken. Synd för det hade varit roligt att ha foton pÄ dem. Vi gjorde ju sÄ mÄnga olika saker, frÄn surdegsbröd till petit chouer.
#8:
Okej , jo , men dÄ kan du dokumentera nu det du bakar eller nÀr du lagar mat.
HH đ
#9: Ja, men det Ă€r inte sĂ„ ofta jag bakar och lagar mat numera. NĂ€r jag gör det sĂ„ brukar jag fotografera, Ă„tminstone det jag bakat. SĂ„ det mĂ€rks ju pĂ„ den hĂ€r sajten hur lite jag gör. đ
Viljan Àr god, men orken och tiden rÀcker inte till för det jag vill göra. Nu innan jul blir jag alltid sÄ inspirerad och vill baka massor och göra jÀttemycket julgodis, men det slutar oftast med att jag bara gör det allra nödvÀndigaste.
Dom ser otroligt goda ut. Du har inte lust att lÀgga ut receptet med alla ingredienser noga angivna?
Tack pÄ förhand!
Kolla gÀrna in min egna hemsida: Politisk Realist senaste uppdatering 8 november 2022