Pajform
Hejsan alla baksugna människor , 😊
Ville höra med er vad ni har för form när ni gör en paj 🥧 ?
Jag fick denna form av min kusins fru 😊
Den är så bra 😊
Bara att smörja in den med lite smör och lägga i degen , nagga lite och förgrädda i ugnen i 10 minuter . Sen i med ost , skinka , lök 🧅 + äggstanning och kryddor .
In i ugnen ,
HH 🙂
- Redigerat 2022-07-22 11:19 av Soligajag1
Jag har en i aluminium med löstagbar botten.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#1:
Ja , dem är bra. En sådan använder jag att göra tårtbotten med och Ambrosia tårta blir bra i den . 😊
HH 🙂
Annars har jag köpt gamla och beprövade gratängformer på second hand men jag gör paj sällan numera.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Gör nästan aldrig paj, men jag har en rund i metall med löstagbar botten. Tror jag har en avlång också, men är inte helt säker. Har i alla fall inte använt någon av dem. Paj hör inte till mina favoriter nämligen. 😁
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#4:
Exakt så tänkte jag med , jag har inte tyckt att pajer var goda men när jag fick lära mig utav en finsk kvinna då har jag ändrat mig.
Ska baka fler pajer hädanefter . Även några stycken till Loppiset.
HH 🙂
#0 Jag har två liknande som jag använt mycket.
Hat även en i aluminium med löstagbar botten.
/Maria
Jag använder alltid en form med löstagbar botten, för jag tycker det är svårt med andra pajformar.
#7:
Okej , ja , så kan det va men jag tycker det är enklare att göra denna paj i en keramik form , sen bakar jag annat i den avtagbara formen,
HH 🙂
#8: Olika pajer brukar ju behöva olika formar, men jag kör alltid med löstagar botten. Vare sig det är en vanlig med löstagbar botten eller en springform. Jag tycker det blir så mycket enklare då :)
använder alltid pajformer till mina kladdkakor. Använder i glas, men har även en liknande, till den på bilden 🥧
#9:
Okej , tur vi alla tycker olika och vi gör det vi tycker ät bäst . Jag fick lära mig att göra denna paj med skinka , ost, lök och ägg stanning + kryddor utav en vän, hon använder en sådan pajform jag har visat i bild.
Jag är ingen som lagar så mycket paj , tycker det va svårt men nu har jag lärt mig . Det blir mer bär och äppel pajer , ska baka i aluminium formar , ska sälja dem på Loppis .
Idag blir det nog en ost o skinkpaj till middag.
HH 🙂