Efterrätt
Så gott! 😋
Har du använt vaniljstång eller är det vaniljpulver?
Gjorde pannacotta rätt mycket förr, men då var det "den enkla varianten" med gelésocker. Testade olika smaker då, och de flesta blev väldigt goda.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Ja, det är nog efterrätten jag gör mest ofta. Mest för att det är en av få jag tycker blir lika god sockerfri och för att det blir få kolhydrater också.
Jag brukar alltid ha vaniljpulver i, men utöver det har jag testat flera olika smaksättningar. Vanilj eller rom är mina favoriter hittills :) Oftast med bär till.
//Jessie
#2: Choklad och vanilj är mina favoriter, men choklad är ju alltid en favorit för mig oavsett i vilket sammanhang. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#3 Jag älskar choklad, men har faktiskt inte testat att smaksätta pannacotta med choklad. Får kanske prova det någon gång :)
//Jessie
#4: Gör det. Det blir jättegott. Minns dock inte om jag använde kakao eller smälte choklad i grädden. Tror nog att det blir lika gott vilket som.
#5 Ja, jag funderade lite på vad som är bäst. Eftersom kakao är torrt kände jag spontant att det kanske påverkar konsistensen mer? Har smaksatt med hallonpulver en gång och då minns jag att konsistensen blev annorlunda. Men det är ju bara att testa och eventuellt ta lite mer grädde. Jag vill ha sockerfri och kakao är enklare att fixa än sockerfri choklad (som enligt mig antingen brukar vara dyr eller inte så god).
Men gott blir det säkert oavsett, precis som du säger :)
//Jessie
#6: Det är ju ett tag sedan jag gjorde chokladpannacotta, men vad jag minns så var inte konsistensen annorlunda. Fast jag kanske gjorde den på choklad och inte kakao. Däremot har jag gjort chokladgrädde med kakaopulver och där var konsistensen som vanlig vispad grädde, så det bör ju vara samma med pannacottan.
#7 Ja, det är sant. Chokladgrädde har jag också gjort. Jag får testa och se helt enkelt :)
//Jessie
#8: Kul. Hoppas vi får se resultatet sedan, och höra om konsistensen blev bra.
#1:
Jag tog en vaniljstång och gelé Socker ,
Ja , jag brukar inte heller göra denna efterrätt så ofta .
Har på hallon sen när jag serverar ,
HH 🙂
- Redigerat 2022-03-26 14:51 av Soligajag1
#10: Tyckte väl det såg ut som vaniljfrön i pannacottan. 😊
Hallon och vanilj passar bra ihop, och hallonen bryter av sötman i pannacottan. 😋